Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAntoon Goossens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
SCRIPTIES PEDAGOGISCHE WETENSCHAPPEN 2003-2004
2
BEDOELING Het doorlopen van een gericht wetenschappelijk proces Een reflectie over het pedagogisch handelen Een originele probleemstelling Een persoonlijk werkstuk Binnen de “ruime” Pedagogische Wetenschappen.
3
DE PROMOTOR Begeleidt het wetenschappelijk proces Door de student vrij gekozen Binnen of buiten (met fac. co-prom) Faculteit Deskundig met betrekking tot inhoud en methodische uitwerking van onderwerp Over de opties heen
4
PROCES PROCES Doornemen van wetenschappelijke litteratuur Scherp stellen van (Pedagogische) probleemstelling Uittekenen onderzoeksopzet en methode Uitvoeren van het onderzoek Rapportage van de resultaten (Pedagogische) Discussie
5
VORM Vlot leesbare tekst, die In het Nederlands gesteld In zijn geheel (als monografie) Of gedeeltelijk (als artikel) Kan ingediend worden bij Een professioneel Of wetenschappelijk tijdschrift 12500 woorden, exclusief bijlagen Geconformeerd aan een nationaal of internationaal Bibliografisch en stilistisch systeem
6
ETHISCHE CODE Transparante rapportage Vermelden van bronnen Letterlijk weergeven betekent pagina’s vermelden Informed consent Ethische Commissie
7
SCRIPTIE SEMENARIES In 2° semester (A:10, B: 20 in 1°lic) Door promotor georganiseerd Variërend In groep en of individueel Individueel gequoteerd Op basis van vorderingen volgens plan Als permanente evaluatie Lopen door in 2° en 3° licentie
8
FORMELE VEREISTEN 1°LIC Naam van promotor (eventueel co- promotor) aan FSA meedelen op uiterlijk 15 januari. Het daartoe bestemde formulier wordt door promotor, (co-promotor) en student ondertekent Veranderingen zijn nog mogelijk.
9
SCRIPTIEVERDEDIGING Gerichte vragen beantwoorden en argumenteren Jury wordt aangeduid door de faculteit en omvat promotor en event. co-promotor en twee juryleden (max 1 behoort tot vakgroep promotor)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.