Download de presentatie
GepubliceerdGabriël Boender Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box
2
Prikkel Cultureel Sociaal: Persoonlijk: Psychologisch
Gezin, rol en status Persoonlijk: Leeftijd, beroep, inkomen Psychologisch Motivatie, perceptie, overtuiging, behoeften Maslow: fysiologische, veiligheid, sociale, erkenning, zelfverwezenlijking
3
besluitvormingsproces
Behoefte Informatie Alternatieven Besluit Gedrag na aankoop – cognitieve dissonantie
4
adoptieproces Innovators Early adopters Early majority Late majority
laggards
6
B2B Bedrijfsmatige vraag is een afgeleide vraag Inkoopsituaties
Straight rebuy – herhaling Modified rebuy – prijzen, voorwaarden wijzigen New task buy – eerste aankoop System buy – totaal oplossing – strategisch
7
DMU en koopproces Decision making unit Koopproces Probleemherkenning
Algemene beschrijving Productspecificatie Leverancier Offerte Selecteren Routine – vastleggen evalueren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.