Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelanie Dijkstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoofdstuk 11 Overige dienstverlenende bedrijven
2
Overige dienstverlening
Overige dienstverlening kenmerkt zich door: het beschikbaar stellen van arbeidskracht; facturering op basis van het gewerkte aantal uren.
3
Overige dienstverlening
Twee typen contractafspraken: facturering op basis van inspanning (inspanningsverplichting); facturering op basis van resultaat (resultaatverplichting).
4
Inspanningsverplichting
Facturering op basis van het aantal uren. Dit kan voorcalculatorisch worden bepaald: aanneemopdrachten. Er is sprake van een offerteprocedure. Het financieel risico ligt bij de ondernemer.
5
Inspanningsverplichting
Het aantal te factureren uren kan achteraf worden bepaald: regieopdrachten. Er wordt alleen een uurtarief overeen- gekomen. Het financieel risico ligt bij de opdracht- gever.
6
Resultaatverplichting
In geval van een resultaatverplichting is er geen directe relatie tussen het aantal bestede uren en de opbrengst. Deze is afhankelijk van het behaalde resultaat. Voorbeeld: een makelaar in onroerend goed. Deze ontvangt provisie over de waarde van een verkocht pand.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.