Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMaarten ten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
2
de context Did you know? http://www.youtube.com/watch?v=PHmwZ96_ Gos
3
Generatiekloof? TraditionalsBoomersXersYers Business proces Organisatievorm Werkplek Technologie 19282000+
4
Wie zijn jullie?
5
Wat willen bedrijven? Interne efficiëntie Externe (customers) relaties Innovatie
6
Nut van ICT ? Ondersteunen Efficiëntie ○ vermindert reis- en verplaatsingskosten ○ levert beschikbare informatie i.p.v. ze te zoeken ○ stroomlijnt processen Innovatie ○ van ideeën tot productontwikkeling Klantenrelaties ○ klant beter leren kennen ○ verhogen van klantentevredenheid
7
Nut van ICT ! Efficiëntie ○ afstandswerken, mobiel werken, thuiswerken, … ○ portaalsites, zoekmachines, … ○ structureren van informatie, … ○ workflows, controle, opvolgen, bijsturen, … Innovatie ○ samenwerken: live, telefoon, gsm, chat, portaal, … Klantenrelaties ○ informatie 24/24 en 7/7 beschikbaar ○ data mining, rapportering
8
ICT in 2010 … dient de bedrijfsdoelstellingen om in te passen in een bedrijf moeten medewerkers ICT correct gebruiken doelgericht gebruken … heeft te maken met mensen met processen
9
Mensen in de ICT…
10
‘ICT’ers’ het nerd-imago = totaal voorbijgestreefd ! het belang van zuiver technische profielen vermindert sterk het belang van andere talenten neemt sterk toe: projectmanagement inzicht in bedrijfsprocessen coaching en begeleiding …
11
ICT-profielen anno 2010 Niet-techneuten Administratie Administratie Project Managers Project Managers Communicatie- specialisten Communicatie- specialisten Proces analysten Proces analysten Coaches Coaches (Business) Consultants (Business) Consultants Techneuten Developers Developers Engineers Engineers
12
Administratie boekhouding facturatie debiteuren- en crediteurenbeheer personeelsadministratie Terug naar profielen
13
Project Managers Project beheren projectplan opstellen stappenplan overleggen met klant stappenplan bijsturen coördinatie met betrokken 3 de partijen klanten informeren over de status van het project projectmedewerkers en collega’s aansturen Terug naar profielen
14
Communicatiespecialisten Interne communicatie content op intranet verzorgen interne briefings organiseren Externe communicatie content op bedrijfswebsite content van de portal samenstellen/opvolgen voorbeeldcases uitschrijven Terug naar profielen
15
Procesanalysten Business processen analyseren processen bij klanten analyseren ○ Hoe communiceren ze met hun klanten?, ○ Hoe verloopt de interne en externe communicatie? ○ Hoe slaan ze gegevens op? ○ … verbeteringen suggereren en implementeren plausibele oplossingen aanbieden voor specifieke issues of problemen bij klanten Terug naar profielen
16
Coaches Begeleiding van klanten (bedrijven/organisaties) juiste keuze van technologie optimaal gebruik van bestaande infrastructuur Begeleiding van eindgebruikers bij klanten correct en optimaal leren gebruiken van de geïnstalleerde ICT-technologie Terug naar profielen
17
(Business) Consultants mappen van de juiste oplossing voor een probleem of proces bij de klant de optimale oplossing theoretisch uitschrijven en volledig uitwerken Terug naar profielen
18
Developers ontwikkelen op.NET/Visual Basic SharePoint ontwikkelen oplossingen ontwikkelen die voldoen aan de verwachtingen en eisen van de klant Terug naar profielen
19
Engineers Technische infrastructuur installeren netwerkcomponenten internetverbindingen serversystemen PC’s/Laptops/PDA’s Terug naar profielen
20
op de loonlijst bij Aurelium: masters communicatiewetenschappers marketeers master politieke en sociale wetenschappen bachelors multimedia en communicatie professionele bachelor LO/Informatica personen met ICT-gerelateerde opleidingen …
21
Moraal van het verhaal binnen de moderne ICT-wereld is er nood aan gedifferentiëerde kennis bestaat er een gepaste job voor de vele talenten! Volg je interesses! Studeer wat je graag doet!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.