Download de presentatie
GepubliceerdIda Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Ontwerpgericht Onderzoek Geert Jan Stams
Een onderzoek naar Cliënttevredenheid in de Jeugdhulpverlening
2
Procedure Sollicitaties Offerte Jeugdformaat Plan van aanpak
Advies met betrekking tot het meten van cliënttevredenheid in de jeugdzorg met behulp van de C-toets Plan van aanpak Literatuuronderzoek Probleem om effect van hulpverlening op cliënttevredenheid vast te stellen: clienttevredenheid als persoonskenmerk Verbetering C-toets door decontaminatie items (tevredenheid over het leven) Empirisch onderzoek bij N = 264 clienten (46 behandelunits) Administratieve problemen bijJeugdformaat Afstemming met Stichting Alexander Politiek krachtenveld: C-toets mag niet gebruikt worden als prestatie-indicator van jeugdhulpverlening!!! Oplevering eindproduct Rapport Terugkoppeling Cliëntenraad Jeugdformaat
3
Uitkomsten Onderzoek Met de C-toets kan geen effect van hulpverlening op clienttevredenheid worden vastgesteld De belangrijkste voorspeller van cliënttevredenheid is tevredenheid over het leven De C-toets dient verder aangepast te worden Dit zal worden gedaan door Stichting Alexander, mede op basis van dit onderzoek
4
Evaluatie Ontwerpgericht Onderzoek
Kwalitatief hoogwaardig eindproduct in de vorm van een advies Opdrachtgever en cliëntenraad tevreden Goede leerresultaten bij de studenten Studenten tevreden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.