Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPaula Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het Cultuurcentrum Kortrijk Een huisstijl voor een huis met vele kamers.
2
Wie ? De opdrachtgever: Roos Desmet De vormgever: Nick Proot
3
Het Cultuurcentrum Kortrijk vóór 2002 ’74 tot heden OPRICHTING VAN WAAIER AAN INFRASTRUCTUREN -Ontmoetingscentra in de deelgemeenten -Cultuurcentrum in het centrum PRINCIPE: DECENTRALISATIE -Eigen beheerraad -Eigen middelen (personeel, infrastructuur, financies) -Eigen werking (en promotie)
4
Het Cultuurcentrum Kortrijk vóór 2002 ’91 tot ‘02 PRINCIPE: FORMELE INHOUD VERSUS PLAATSELIJKE AUTONOMIE -Overkoepelende Raad van Bestuur Cultureel Centrum Kortrijk -Plaatselijke autonomie blijft: beheerraad middelen (personeel, infrastructuur, financies) werking (en promotie) CONCREET -De Kortrijkse Schouwburg (Schouwburg/Concertstudio/Arenatheater) -3 buurthuizen en 5 ontmoetingscentra
5
2002: Het Cultuurcentrum Kortrijk vanaf 2002 (decreet lokaal cultuurbeleid ’01) januari ’02uitdaging: twee werksoorten, 1 centrum 2 werksoorten -> De Kortrijkse Schouwburg: regionaal podium -> Ontmoetingscentra: gemeenschapsvorming 1 centrum: -> nieuwe naam: Cultuurcentrum Kortrijk -> Raad van Cultuurcentrum, denktank -> vzw DKS en vzw Ontmoetingscentra, uniformisering organisatie -> beheerscomité per ontmoetingscentrum, plaatselijke inkleuring middelen: -> matrixorganisatie -> opmaak beleidsplan -> afstemming werking -> opstart gemeenschappelijke communicatie
6
2002: Het Cultuurcentrum Kortrijk vanaf 2002 (decreet lokaal cultuurbeleid ’01) juni ’03een nieuw logo, een gemeenschappelijke communicatie - uitschrijven logowedstrijd - winnaar uit 26 inzendingen - eerste toepassing: seizoensbrochure Cultuurcentrum Kortrijk ’03-‘04
7
Een huisstijl: waarom ? creëren van een ‘huis van vertrouwen’ -> herkennen, zich goed voelen, terugkeren -> de ‘aard’ van het huis onderstrepen -> lijn trekken versus levendigheid -> via. logo. lettertype. gebruik van titels. structuur. Kleurzetting. ….. = ‘branden’ van het huis -> persoonlijke noot: ‘less is more’
8
Toepassingen Intern intern administratieve documenten - brieven - enveloppes - naamkaartjes - fax - mail - interne nota’s - verslagen -… documenten voor gebruikers/ partners/… - gebruikersgids - huishoudelijk reglement - contracten - prijslijsten - uitnodigingen -….. criteria: informatief, duidelijk, efficiënt,… - vaste gebruik van logo, lettertype, indeling, kleur, beeldmateriaal,…
9
Toepassingen extern signalisatie/ omgeving - promoborden - vlaggen - verwijsborden -…… evenementenpromotie - seizoensbrochures - periodieken - themafolders - doelgroepen - website - TV-spot -….. criteria: creatief, overtuigend, emotioneel,… - speelse aanpak van logo, lettertype, kleur, indeling, ….afhankelijk van doelgroep en medium
10
Voorwaarden om te slagen concept opmaak inventaris materiaal (software en hardware) financiële draagkracht
11
Voorwaarden om te slagen personeel -> guideline -> opleiding -> overtuiging, motivatie -> verantwoordelijke persoon professionele begeleiding -> vormgever -> promotieverantwoordelijke van het huis ->…. inbouwen van een ‘trial & error’ fase
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.