Download de presentatie
GepubliceerdKoenraad Jansen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Waarom ”vernieuwingsonderwijs” noodzakelijk is!
Een pedagogische didactische kernstructuur in de praktijk PDKS/ITS/Prof.dr.Ton Mooij Basisschool Het Talent Ingeborg Veldman / Carla van den Bosch
2
Op de drempel van de 21e eeuw
Voorzieningenhart Maatschappelijke trends
3
Wat wij als school belangrijk vinden
Eigenheid (erkende ongelijkheid) Relatie/Binding (individualisering) PDKS/ ITS/ Prof.dr. Ton Mooij
4
Noodzakelijke veranderingen in de praktijk
Verbetering van onderwijssteun voor de kinderen met specifieke behoefte Betere voorwaarden om de zelfregulatie bij kinderen te verbeteren Betere voorwaarden om de samenwerking te vergemakkelijken tussen kinderen, mentoren en ouders
5
Waar moeten we ons op richten?
Differentiatie in materiaal en procedures Integratie en steun door ICT Strategieën om ontwikkeling en het leren te verbeteren
6
Wat zijn relevante leeraspecten?
Signalering Instructie Evaluatie/Startsituatie Verantwoording
7
Waar gaat het om? PDKS in de praktijk
Beginkenmerken Speelleerstoflijnen Sociale-pedagogische structuur Organisatie
8
Beginkenmerken in de voorschoolse periode door ouders, mentoren en pedagogisch medewerkers
9
Speelleerstoflijnen voor verschillende ontwikkelingsgebieden
10
Weektaak
11
tutor werken
13
Samenwerking VO doorgaande leerlijnen
14
Portfolio
15
Schoolbrede onderwerpen
16
Slot opmerking We kunnen erg veel doen, maar door bestaande systematieken en structuren in de huidige onderwijspraktijk, kunnen we niet volledig realiseren wat nodig is voor goed onderwijs.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.