Download de presentatie
GepubliceerdPatricia Willems Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Hoofdstuk 3 Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen vaststellen
2
Managementprobleem Managementproblemen: cruciale situaties die managers verplichten een keuze te maken uit verschillende opties.
3
Het onderzoeksdoel Onderzoeksdoel: in het onderzoeksdoel wordt specifiek aangegeven welke informatie de onderzoeker moet leveren, opdat het management de juiste optie kan kiezen om het probleem op te lossen.
4
Kenmerken van een goed onderzoeksdoel
Precies Gedetailleerd Duidelijk Operationeel
5
Proces om het probleem en de onderzoeksdoelen te definiëren (1/3)
6
Proces om het probleem en de onderzoeksdoelen te definiëren (2/3)
7
Proces om het probleem en de onderzoeksdoelen te definiëren (3/3)
8
Situatieanalyse Bekijken van interne en externe data
Ervaringsonderzoeken Case-analyse Pilots Focusgroepen
9
Symptomen van het probleem valideren
Onderzoeker moet onderzoek doen naar het proces waarmee symptomen worden geïdentificeerd en gerapporteerd. De onderzoeker moet de symptomen zelf evalueren. Symptomen helder: onderzoeker is klaar om de oorzaken van de symptomen te onderzoeken.
10
Marktonderzoeksvoorstel
Een officieel document dat door de onderzoeker wordt opgesteld, 3 belangrijke functies: Het formuleert het probleem Het specificeert de onderzoeksdoelen Het geeft uitvoerig aan welke onderzoeksmethode de onderzoeker voorstelt om de onderzoeksdoelen te realiseren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.