Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDries Kuiper Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
2
1 Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met ‘aanbod’ en hoe kunnen we deze meten?
2 Kunnen schommelingen in de vraag worden voorspeld en kan hun oorzaak worden vastgesteld? 3 Hoe kan capaciteitsmanagement worden gebruikt om schommelingen in de vraag op te vangen? 4 Welke marketingstrategieën kunnen dienstverleners gebruiken om schommelingen in de vraag af te zwakken? 5 Als klanten op een bepaalde dienst moeten wachten, hoe kan dit dat zo prettig mogelijk worden gemaakt? 6 Hoe kan men een effectief reserveringssysteem ontwerpen?
5
Vervolg Tabel 9.1 Vragen over vraagpatronen en de onderliggende oorzaken
7
Vervolg Tabel 9.2 Verschillende strategieën voor het beheren van
de vraag, bij verschillende capaciteitssituaties
11
Vervolg Tabel 9.3 Stellingen over de psychologie van wachttijden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.