Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Peeters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Agenda Les wkn hs 2 2 marketing
bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)
2
Marketing Marketing is verkoopbeleid gericht op de beïnvloeding van de wensen en behoeften van afnemers. Het verkoopbeleid bestaat uit de 4 P’s: productbeleid prijsbeleid plaatsbeleid promotiebeleid Let op: -beleid niet vergeten / product niet productie!
3
Productbeleid Het gaat om de keuze welke soort en kwaliteit goederen een bedrijf aanbiedt: Productassortiment: Productdifferentiatie: varianten Merkbeleid: A- / B- of huis-
4
Prijsbeleid Is gericht op het vaststellen van de hoogte van de verkoopprijzen Prijsverhoging of –verlaging Kortingen Prijsafspraken* * Mededingingswet verbiedt (prijs-)kartelvorming die tot doel heeft concurrentie uit te schakelen ten koste van consument.
5
Plaatsbeleid De keuze van vestigingsplaats en de wijze waarop een product of dienst wordt aangeboden Winkelcentrum Bedrijventerrein Postorder E-commerce Distributiekanalen (telefoon, computer, automaten, persoonlijke verkoop,…)
6
Promotiebeleid De wijze waarop een onderneming het product of het bedrijf onder de aandacht wil brengen Verkoopacties Reclame* Public Relations * De Nederlandse Reclame Code verbiedt misleidende reclame, zoals het onjuist of onvolledig informeren van de consument.
7
4P’s
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.