Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMarleen Driessen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
PersoneelsResultatenOnderzoek Een blik achteruit én vooruit
2
1. Een blik achteruit Twee personeelsbevragingen: in 1999-2000 en in 2001 –Generieke vragenlijst PRO –Alle personeelsleden MVG –2 jaarlijks
3
1. Een blik achteruit Evolutie –Algemene tevredenheid 3,84 -> 4.08 –Dalende respons 52,1% -> 44,8% –Opmerkingen bij de schriftelijke vragenlijst
4
1. Een blik achteruit Terugkoppeling –management –minister van ambtenarenzaken Aanleiding tot verbeteracties in 2000/2001 en 2002
5
2. Een blik vooruit Doelstelling: –Beleidsevaluatie: hartslagmeter van de VO –Lijnmanagement: meerwaarde van bevraging –Personeelsleden: mening heeft écht belang Rol van de HRM-professional: –Go-between tussen praktijk en beleid
6
2. Een blik vooruit De organisatie van de bevraging: –Voorbereiding en uitvoering Draagvlak creëren en responsverhoging Opmaak en structuur van bevraging Terugkoppeling en communicatie –Zo groot mogelijke analogie met BUE Terugkoppeling en verbeteracties
7
2. Een blik vooruit Om dit proces te kunnen doorlopen, hebben wij uw hulp nodig ! –Opstartvergadering eind januari 2003 –Vóór paasvakantie: doelstelling van bevraging –Vóór grote vakantie: voorbereiding –Na grote vakantie: start met uitvoering
8
Conclusie Tevredenheidsbevraging als één element in een breder traject (zie BUE) Oproep naar VOI’s om ervaringen met tevredenheidsbevragingen te delen en mee te werken aan vervolg Samenwerking is onontbeerlijk !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.