De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INTERACTION DESIGN Week 6.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INTERACTION DESIGN Week 6."— Transcript van de presentatie:

1 INTERACTION DESIGN Week 6

2 VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen
User interface Q & A

3 WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Afgelopen week hebben we ons verdiept in het maken van core mechanics

4 WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Belangrijk daarbij was: Dat je goed moet scheiden wat features en core mechanics zijn. Core mechanics gaan altijd over “bedieningsgerelateerde” elementen.

5 SOORTEN GEDRAG Aangeleerd gedrag: Varierend van “normen en waarden” tot regels om te kunnen lezen en schrijven. Impulsief gedrag: Onbewuste actie of reactie. Vaak gebeurt dit bij onverwachte situaties

6 Modellen Mentale modellen geven inzicht in hoe gebruikers vaak denken of wat ze verwachten op specifieke momenten.

7 F-shape model

8

9

10 Norman’s model of emotional design
IAM - HvA

11 HOE MENSEN VAAK DENKEN Mensen gaan meestal niet voor het optimale resultaat, maar voor het eerste resultaat dat “werkt” Mensen willen weten wat het oplevert, niet hoe het systeem werkt Mensen willen bevestigt en beloond worden. (doe ik het goed zo?) Mensen lezen vaak niet, maar scannen; beeld houd de aandacht dus sneller vast dan tekst

12 USER INTERFACE Cognitief: Affectief:
Begrijpelijk, voorspelbaar en controleerbaar Affectief: Meesterschap, bevrediging en verantwoordelijkheid Niet! Verward, gefrustreerd en spijt IAM - HvA

13 USER INTERFACE Definieer eerst wat het product moet doen, voordat je bedenkt hoe het product het gaat doen Als je begint met ontwerpen, doe dan net alsof de interface magisch is Goed ontworpen interfaces zijn transparant Less is dus More Baseer het op het mentale model, niet het implementatie model IAM - HvA

14 DEZE WEEK Gaan we aan de gang met coremechanics actief te koppelen aan mentale modellen. We gaan nadenken over wat de gebruiker verwacht wanneer hij een actie onderneemt Het huiswerk wordt: het leren van de hoofdstukken 8 t/m 10 van desiging for interaction

15 Wat willen jullie nog weten?
Q & A Wat willen jullie nog weten?

16 BEDANKT!


Download ppt "INTERACTION DESIGN Week 6."

Verwante presentaties


Ads door Google