Download de presentatie
GepubliceerdClara Claessens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Les 5: orde en klassenmanagement
Voorbereid op Stage Les 5: orde en klassenmanagement
2
Wat gaan we doen? Oefening Wat is orde en klassenmanagement
continu signaal Wat doe je om orde te bewaren: escalatieladder Oefenen met orde houden: casus Afsluiting
3
Oefening
4
Wat is orde en klassenmanagement?
Maak met zijn 2-en of 3-en een mindmap (10 min) Deze bespreken we centraal Continu signaal Escalatieladder
5
Oefening orde houden Bedenk een casus
Bespreek jouw escalatieladder in een klein groepje 1 docent, 1 souffleur: Je mag een time-out aanvragen om e.e.a. te bespreken. Je gaat oefenen met je escalatieladder Nabespreking
6
oefenen met orde houden
Casus Fred Fred bladert voor de derde keer door het boek van een ander vak. Je hebt hem tot nu toe alleen aangekeken, maar dat heeft niet geholpen. De rest van de klas lijkt rustig te luisteren, maar het gedrag van Fred valt wel op bij enkele leerlingen die in de buurt zitten. Wat moet je doen? Casus Haast! Jij komt binnen als de klas er al zit, de vorige les was uitgelopen en je hoofd zit nog vol van de les. Je lesopening is dan ook wat warrig en je constateert dat je e.e.a. wat beter had moeten voorbereiden. De klas begint al na enkele minuten wat onrustig te worden. Een leerling merkt op: “Dit hebben we vorige week ook al gedaan!” Wat moet je doen? Casus: geen huiswerk Je begint de les met het bespreken van het huiswerk en vraagt iedereen het boek open te slaan. Niemand heeft het huiswerk gemaakt. Een van de leerlingen zegt: maar u heeft niets opgegeven de vorige keer. Wat moet je doen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.