De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Joop van der Schee. De ulo tussen wetenschap en beroepspraktijk ULO Mogelijkheden en beperkingen van onderwijskundig onderzoek door studenten in de huidige.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Joop van der Schee. De ulo tussen wetenschap en beroepspraktijk ULO Mogelijkheden en beperkingen van onderwijskundig onderzoek door studenten in de huidige."— Transcript van de presentatie:

1 Joop van der Schee

2 De ulo tussen wetenschap en beroepspraktijk ULO Mogelijkheden en beperkingen van onderwijskundig onderzoek door studenten in de huidige opzet van de universitaire lerarenopleidingen

3 postgraduate master  Bachelor 150150  Educatieve minor 30 30  Master 60 60 Vakdidactische verdieping 15 15  Onderzoek 0 15  TOTAAL255 270

4  Flexibiliteit: “Niet behaalde elementen kunnen ook later worden behaald”.  “Startbekwame academische leraar moet op vakdidactisch niveau leerlingenonderzoek kunnen begeleiden”.

5  Startbekwame academische leraren hebben minimaal een bachelor en voor het VHO minimaal een master.  Ervaren academische leraren hebben een zich ook bekwaamd in onderzoek en kunnen innovaties uitvoeren.  Meer ervaren academische leraren kunnen leiding geven aan onderzoek.

6 1. Meer EC’s voor onderzoek 2. Nauwe relatie met onderwijspraktijk. 3. Past bij universitair onderzoeksprogramma’s. 4. Zo mogelijk aansluiting bij onderzoeksprogramma van academische opleidingsscholen.

7 1. Onderzoeksgroepen van universitaire onderzoekers, lio’s en leraren. 2. Onderzoeksvragen rond vakdidactische en en onderwijskundige praktijkvraagstukken. 3. Parallel en complementair onderzoek binnen de groep.


Download ppt "Joop van der Schee. De ulo tussen wetenschap en beroepspraktijk ULO Mogelijkheden en beperkingen van onderwijskundig onderzoek door studenten in de huidige."

Verwante presentaties


Ads door Google