Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlfons Vedder Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
29 mei 2007BKD Business Class 2007 Strategisch Innoveren in MKB’s dr. Tinne Lommelen MERIT & UHasselt
2
29 mei 2007BKD Business Class 2007 1. Strategisch innoveren in theorie Technologie –Product en dienst –Kerntechnologie –Ondersteunende technologie Business model –Waarde propositie –Waardeketen –Doelgroep Davilla, Epstein en Shelton (2006)
3
29 mei 2007BKD Business Class 2007 2. Strategisch innoveren in de praktijk Interreg project: Strategisch Innoveren 650 MKB’s in de Euregio Concrete innovatie-agenda’s Diverse acties maar duidelijke patronen
4
29 mei 2007BKD Business Class 2007
5
29 mei 2007BKD Business Class 2007 2. Strategisch innoveren in de praktijk 1.Optimalisatie interne processen Verbeteren en structureren van processen en procedures voor relatiebeheer, administratieve organisatie en personeelsbeleid 2.Optimalisatie marketing & sales Opstellen van een marketing – en communicatieplan; PR activiteiten ontwikkelen; vergroten van de verkoopcapaciteit 3.Optimalisatie externe processen Marktkennis vergaren met oog op tijdig detecteren van nieuwe markttendensen
6
29 mei 2007BKD Business Class 2007 3. Tips voor innovatie in MKB’s 1.Continue inspanningen 2.Sterk leiderschap 3.Aangepaste mentaliteit - ondernemingscultuur 4.Aangepaste ondernemingsstrategie 5.Denken in netwerken 6.Aangepast evaluatiesysteem 7.Aangepast beloningssysteem
7
29 mei 2007BKD Business Class 2007 Contact MERIT dr. Tinne Lommelen Oxfordlaan 70, 6220 EV Maastricht Tel: (0)433885843 Fax: (0)433885889 tinne.lommelen@merit.unimaas.nl www.strategischinnoveren.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.