Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmma Lemmens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Valorisatie Leonie van Drooge | 1 13 December 2012
2
10 December 2012 Valorisatie: definitie Leonie van Drooge Valorisatie is het proces van waardecreatie uit kennis, door kennis geschikt en/of beschikbaar te maken voor economische en/of maatschappelijke benutting en te vertalen in concurrerende producten, diensten, processen en nieuwe bedrijvigheid. Valorisatie is een complex en iteratief proces, waarbij interactie tussen kennisinstellingen en bedrijfsleven of maatschappelijke instellingen in alle fasen, ook in de kennisontwikkelingsfase, van belang is.
3
10 December 2012 Valorisatie: meer definities Leonie van Drooge Valorisatie is een proces dat ervoor zorgt dat wetenschappelijke kennis kan gebruikt worden in de praktijk. Valorisatie is het geschikt en bruikbaar maken van onderzoeksresultaten opdat de kans groter wordt dat derden ze zouden kunnen benutten. Verschillende soorten waarde toevoeging: Economisch Maatschappelijk Cultureel Democratisch
4
10 December 2012 Leonie van Drooge Vier dimensies van valorisatie: Partij (kennisaanbieder, kennisgebruiker, intermediair) Aggregatieniveau (instituut, middenniveau, praktisch niveau) Discipline Fase van onderzoek Waardevol
5
10 December 2012 Leonie van Drooge | Valorisatie in alle fasen van onderzoek: Missie – en welk beleid ondersteunt deze missie? Agendasetting Uitvoering – met wie is er samenwerking; socially robust knowledge Disseminatie – in een passende vorm Dimensie: fase van onderzoek
6
10 December 2012 Leonie van Drooge Wetenschapswinkels hebben een unieke positie: tussen kennisaanbieder en gebruiker Wetenschapscommunicatie kan een grote rol spelen: niet alleen in disseminatie naar het grote publiek Hoe kunnen deze rollen worden ingevuld? Hoe kan dit worden gemonitord? Valorisatie vandaag
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.