Download de presentatie
1
Drieslag functioneel rekenen
De rekencoördinator speelt op 3 manieren in de school bij de uitvoering van het rekenbeleid: bij het aanleren van rekenen, bij het gebruiken en toepassen bij de (extra) oefening. Die activiteiten kunnen alle tijdens de rekenles plaats vinden, maar ook bij de vakken en ev. in extra oefenuren.
2
Hoe pak je rekenen aan: Drieslag functioneel rekenen
rekenen aanleren in de les met een (reken)docent , expert in inhoud en didactiek Onderhoud, rekenen gebruiken en toepassen in andere vakken (dan wiskunde), in beroepsvakken en/of in projecten en thema’s. (individuele) oefening; oefenen op papier, computer of individuele ondersteuning, maatwerk en RT
3
Drieslag functioneel rekenen
Rekenen in de praktijk Gebruiken en toepassen Rijk rekenaanbod Rekenen aanleren Individueel oefenen extra ondersteuning
4
Reken Bewust Vak Onderwijs Rijke rekenlessen of workshops
Geïntegreerd RBVO Reken Bewust Vak Onderwijs handelen nuttig gebruiken benoemen Rijke rekenlessen of workshops structuur & systematiek versterking opbouw repertoire Ondersteuning en oefening Individueel op maat basis oefenen consolideren ontwikkelen interactie reflectie 4
5
Drieslag functioneel Rekenen
Het model drieslag functioneel rekenen kun je ook gebruiken voor het ordenen van lesmateriaal en websites: Materiaal/websites voor het aanleren van nieuwe kennis en vaardigheden, rijke leeromgeving. Materiaal/websites voor toepassen en gebruiken van kennis en vaardigheden, o.a. in andere (beroeps) vakken Materiaal/websites voor oefening en remediering
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.