De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

UITNODIGING WORKSHOP VERANDERMANAGEMENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE”

Verwante presentaties


Presentatie over: "UITNODIGING WORKSHOP VERANDERMANAGEMENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE”"— Transcript van de presentatie:

1 UITNODIGING WORKSHOP VERANDERMANAGEMENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE”
COMMUNITY BASED EEN VISIE ONTWIKKELEN OP VERANDERMANAGEMENT ONDER LEIDING VAN DR. MARCO DE WITTE. ________________________________ WORKSHOPLEIDER: Dr. Marco de Witte DATUM: 25 februari 2011 TIJD: 9.00 uur – uur WEB: PRIJS: € 600 ( € 450 voor leden van Beweging in Verandering) LOCATIE: Landgoed Eikenrode Nieuw Loosdrechtsedijk 21 1231 KL Loosdrecht VERANDERMANAGENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE” PROGRAMMA 09:00 Ontvangst en welkom Wat zijn de slaag- en faalfactoren in veranderprocessen? Welke dilemma’s spelen bij het leiding geven aan gedragsverandering? > Lunch Waarom is gedragsverandering zo lastig? Welke interventies verbinden inhoud aan betekenis en rationele analyse aan emotionele drijfveren? 17:00 Afsluiting en borrel TOELICHTING Ondanks alle kennis en ervaringen die we met organisatieveranderingen op hebben gedaan, zijn veel organisaties niet in staat om in veranderingsprocessen hun oorspronkelijke doelstellingen te realiseren. Ingrijpende organisatieveranderingen blijken complex en veel veranderprojecten eindigen in een mislukking. Het succesrecept bestaat niet, wel zijn een aantal belangrijke ingrediënten bekend. Het gaat allereerst om een samenhangend antwoord op vier centrale vragen; waarom, wat, hoe en wie (ik!). Simpele vragen die menig verandermanager in de praktijk onbeantwoord laat. En dan de grootste opgave; het managen van drie veranderkundige dilemma’s. Allereerst het dilemma van deel (de verandercasus) en geheel, dan die van inhoud en betekenisverlening en tenslotte, de meest uitdagende, het verbinden van ratio en emotie.

2 VERANDERMANAGEMENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE”
In de workshop zal blijken dat mensen biologisch onvoldoende zijn ‘gewired’ en zodoende niet van veranderingen houden. Echter, organisaties hebben het vanwege hun drang tot overleven nodig. Over dilemma’s gesproken …… WAAROM? Omdat er theorieën en adviezen te over zijn, maar de praktijk lastig en weerbarstig is en blijft. HOE Natuurlijk werken we community based en sluiten aan bij de kennis van de deelnemers door mind maps te maken van de verplichte literatuur. Hun kennis, ervaring en attitude zet de leeragenda van de workshop. Balanceren op de brug tussen theorie en praktijk vraagt om korte kennisoverdracht, interactieve sessie vol dialoog, scan en verwerkingsopdrachten. Ieder krijgt zo de kans de inhoud te vertalen naar de eigen praktijk. OPBRENGSTEN Inspiratie (Meer) inzicht in slaag- en faalfactoren in veranderprocessen Inzicht in de rol van de HR-adviseur in organisatie-ontwikkeling Toegenomen competentie in het maken van een interventieplan PROFIEL Dr. Marco de Witte (1959) raakte tijdens een succesvolle academische carrière (Erasmus Universiteit Rotterdam, Rijksuniversiteit Groningen) gefascineerd door het verbinden van theorie en praktijk. Hij richtte zich steeds meer op advieswerk, startte in 2003 zijn eigen adviespraktijk en sloot zich aan bij HGRV Adviseurs Managers. Als geen ander vertaalt Marco op een heldere manier wetenschappelijke inzichten uit de strategie en verandermanagement literatuur naar waardevolle eye-openers voor managers. Hij helpt hen bij de ontwikkeling van een visie op (gedrags)verandering en de implementatie van veranderplannen. Zijn kracht ligt in het enthousiast en inspirerend begeleiden van managers en managementteams. Door hen vanuit zijn kennisachtergrond te bevragen ontstaan nieuwe inzichten en mogelijkheden. Marco is tevens verbonden aan de Faculteit Sociale Wetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam en is als (kern)docent actief in commercieel (post)doctoraal onderwijs. Zo werkt hij onder meer voor de AOG School of Management en TSM Business School.


Download ppt "UITNODIGING WORKSHOP VERANDERMANAGEMENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE”"

Verwante presentaties


Ads door Google