Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerda Segers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix
2
Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University (USA) – Ecole Supérieur de Commerce Lyon (France) Henkel Nederland BV – Wasmiddelen (Dixan, Persil, Witte Reus, Silan) – Cosmetica (Fa, Schwartzkopf, Vogue) – Lijmstoffen (Pritt, Pattex) PepsiCo – Pepsi (Pepsi, 7 – up) – Smiths Food Group (Lays, Wokkels, Hamka’s, Bugles, Cheetos) – Quaker Oats (Cruesli, Muesli) – Tropicana (Orange Jus)
3
Marketing Definitie Aantrekken en behouden van klanten
4
Doelgroep Homogene groep consumenten op basis van kenmerken als leeftijd, geslacht, inkomen, interesses, etnische achtergrond
5
Marketing Mix Product Prijs Plaats Promotie Personeel (5e P)
6
Doelstelling Optimaal inspelen van de marketing mix elementen op de wensen en behoeften van de doelgroep Marketing mix elementen dienen altijd met elkaar onderling afgestemd te zijn
7
Product Kwaliteit Uitgebreid vs. Eenvoudig A-merk vs. Huismerk Emotioneel vs. Functioneel Service
8
Prijs Hoog / Midden / Laag Korting (tijdelijke aanbieding)
9
Plaats Intensieve / Selectieve / Exclusieve distributie Directe Distributie (bv. Internet)
10
Promotie Communicatiemiddelen: – TV, Radio, Tijdschriften, Dagbladen, Billboards, Internet
11
Personeel 5e P van de marketing mix Bij dienstverlening van cruciaal belang – front office
12
Marketing Mix De juiste marketing mix heeft een optimale afstemming tussen alle mix elementen Door een of meerdere mix elementen te wijzigen kan worden ingespeeld op de wensen van een nieuwe doelgroep
13
Mislukkingen De Krant op Zondag Smart ? Svit / Dryel (Home Dry Cleaning) ….
14
Marketing Mix Product Prijs Plaats Promotie Personeel (5e P)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.