De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

4 P´s en 3 R-en MK01.

Verwante presentaties


Presentatie over: "4 P´s en 3 R-en MK01."— Transcript van de presentatie:

1 4 P´s en 3 R-en MK01

2 Agenda Vragen? Doelstellingen vandaag 4 P´s 3 R-en Samenvatting
Voorbereiding vrijdag

3 Doelstellingen Inleiding in de marketing
Product, prijs, plaats, promotie Reputatie, relatie, ruil

4 Marketinggerichte organisatie
Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Product Prijs Marktonderzoek Promotie Plaats Ideeën over wensen en behoeften Reputatie Relatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en 1

5 Marketing Marketing omvat de - op de markt afgestemde- ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën en andere relevante activiteiten om planmatig een reputatie te vestigen, ruiltransacties te bevorderen en duurzame relaties met afnemers te creëren, waardoor organisaties en belanghebbenden - met wederzijds voordeel - hun doelstellingen verwezenlijken

6 Marketingmix prijs promotie Doelgroep product plaats

7 P Product Kan product, dienst of idee enz. zijn.
Verschillende productniveaus fysieke product uitgebreide product totale product

8 Productniveaus Fysieke product

9 Productniveaus Uitgebreide product Fysieke product

10 Productniveaus Totale product Uitgebreide product Fysieke product

11 P Prijs Hoog genoeg i.v.m. doelstellingen Concurrentie
Prijs/´kwaliteit´ verhouding Kortingen (B-2-B)

12 P Plaats Verkrijgbaarheid
transport opslag assortiment informatie voldoende, op de juiste tijd, op de juiste plaats.

13 P Promotie Reclame Persoonlijke verkoop Sales promotion
Public relations

14 Marketingmix Positionering Product Prijs Plaats Promotie

15 Marketingmix 4 P´s Doelgroep Positionering Onderling afhankelijk

16 De drie R-en Satisfiers Dissatisfiers
Oorzaak: meer keuze, welvaart en bedrijven die reeds marketinggericht werken

17 De drie R-en Reputatie Sponsering Publiciteit Acties
Persoonlijk contact

18 De drie R-en Relatie van wie koop ik persoonlijke relatie opbouwen
verbreden en verdiepen klantcontact interactie met de klant sites, direct mail, telefoondiensten

19 De drie R-en Ruil klant zoek variatie hier op in spelen
proactief handelen

20 Samenvatting 4 P´s (product, prijs, plaats, promotie)
3 R-en (reputatie, relatie, ruil) Positionering/Doelgroep

21 Marketinggerichte organisatie
Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Product Prijs Marktonderzoek Promotie Plaats Ideeën over wensen en behoeften Reputatie Relatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en 1

22 VRAGEN?

23 voor Vrijdag Hoofstuk 1 § 1.1.2 en § 1.5.2
Informatie hoorcollege doornemen alle “groene termen” kennen eventuele vragen opschrijven

24 EINDE


Download ppt "4 P´s en 3 R-en MK01."

Verwante presentaties


Ads door Google