De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie."— Transcript van de presentatie:

1 1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie Afstemming tss. klant, dienstencon- cept & concurrentie- omgeving = externe oriëntatie Marketingmix Deel IV Deel V Geïntegreerd managementmodel

2 Deel V Geïntegreerd managementmodel2 Geïntegreerd managementmodel De mate van coherentie binnen een strategie bepaalt de kwaliteit van een strategie Coherentie = mate van integratie tussen de verschillende bouwstenen van een strategie

3 Deel V Geïntegreerd managementmodel3 Geïntegreerd managementmodel Wie?Wat? Met welke midde- len? Hoe? Consistentie?

4 Deel V Geïntegreerd managementmodel4 Geïntegreerd managementmodel 1.Basiselementen van strategie 2.Integrerende elementen van strategie

5 5 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?

6 6 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Diensten- concept Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?WAT? Bestanddelen van de dienst Waarneming door de klant

7 7 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Diensten- concept Operationele strategie Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?WAT? Met WELKE MIDDELEN? Bestanddelen van de dienst Waarneming door de klant Servuctiepatroon Productiefactoren Kostbeheersing Kwaliteitsbeheer- sing Organisatie- aspecten Internationalisatie

8 8 Basiselementen Doelseg- menten op de markt Diensten- concept Operationele strategie Dienstverle- nings- systemen Karakterisering marktsegmenten Definiëring behoeften doelgroep Concurrentie WIE?WAT? Met WELKE MIDDELEN? HOE? Bestanddelen van de dienst Waarneming door de klant Capaciteits- beheer Distributie Prijs Communicatie  Differentiatie? Servuctiepatroon Productiefactoren Kostbeheersing Kwaliteitsbeheer- sing Organisatie- aspecten Internationalisatie

9 9 Integrerende elementen Afstemmen van concept op verwachtingen van gebruikers Positionering WIE ?WAT ?

10 10 Integrerende elementen Kostprijsbeheer- sing in functie van waardering van gebruiker Evenwicht waarde-kost of rentabiliteit WAT ? MET WELKE MIDDELEN ?

11 11 Integrerende elementen Algemene consistentie Integratie strategie en systemen MET WELKE MIDDELEN ? HOE ?

12 12 Basis en integrerende elementen Doelsegmenten op de markt Dienstverleningssystemen PositioneringDienstenconceptEvenwicht tussen waarde-kostOperationele strategieIntegratie strategie en systemen


Download ppt "1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie."

Verwante presentaties


Ads door Google