Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLennert Cools Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007
2
Aanleiding Accommodatieproblemen tennis en voetbal Verenigingsadvies Sport3
3
Aanpak Startbijeenkomst voor alle organisaties Werkgroep met geïnteresseerde verenigingen Definitieve werkgroep: tennis, voetbal, korfbal, volleybal en de dorpsraad
4
Proces Brainstorm SWOT analyse Missie en doelstellingen Strategie bepalen Uitwerking
5
SWOT analyse Kansen Aandacht voor gezondheid Sport als middel Vergrijzing Samenwerking Aandacht voor evenementen Bedreigingen Individualisering Concurrentie Consumentisme Afname subsidies Vergrijzing en ontgroening
6
SWOT analyse Sterk Financiële positie Betrokkenheid leden Sterke bestuurders Sterk afzonderlijk aanbod Zwak Beschikbaarheid kader Korte termijn Communicatie/ promotie Eenzijdige leeftijdsopbouw Te uitvoerend
7
Missie Recreatieve, prestatieve en passieve sport- en beweegbeleving Leefbaarheid Sociale binding Aantrekkelijke omgeving
8
Strategie Sportaanbod Sportstimulering Sportvoorzieningen Sportnetwerk en uitvoering Financiën Sportpromotie
9
Sportaanbod Breed en flexibel Meerdere doelgroepen Klantgericht; inhoud en tijd Traditioneel maar ook eigentijds Naschools aanbod 1x per week Ongeorganiseerde sport 4 x per jaar
10
Sportstimulering Sportontmoetingsplek Sport, bewegen en gezondheid Landelijke beweegnorm Min. 2 projecten voor gezonde levensstijl Betrokkenheid bij minimaal 3 maatschappelijke activiteiten
11
Sportvoorzieningen Multifunctionele accommodatie Ontmoetingsfunctie Kunstgras/ hardcore/ binnen en buitenacc. Integratie meerdere doelgroepen 2010 multifunctioneel sportpark; open uitnodigend, kwaliteit, eigentijds
12
Sportnetwerk en uitvoering Omni-vereniging Samenwerking maatschappelijke organisatie; school, dorpsraad, gemeente Centrale overhead Professionele inzet/ vrijwilligersbeleid 2008: fusie en professionele ondersteuning
13
Financiën Accommodatie: Haalbaarheidsonderzoek en fasering Exploitatie Inkomsten ontmoetingsfunctie/ activiteiten Prijs/kwaliteitsverhouding Eind 2007: duidelijkheid haalbaarheid
14
Werkwijze Klantgericht Pro actief Daadkrachtig Creatief Klanttevredenheid Beleid
15
Vervolg Uitwerking onderdelen: Accommodatieplannen Voorbereiden fusie Vormgeven aanbod Communicatie
16
Vragen? Henri Elbersen Huis voor de Sport 046 4770593 h.elbersen@huisvoordesport.org
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.