De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties."— Transcript van de presentatie:

1 Op weg naar een Kindcentrum wijk Griffioen Informatiebijeenkomst 5 maart 2013

2 Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties Vervolg

3 Gebouw Kindcentrum + traject vernieuwbouw
Visie op pedagogische invulling en vormgeving kindcentrum Betrokkenheid deelnemers Traject

4

5 Samen bouwen aan het hart van het kindcentrum
Fundament: Waar staan we voor en waar gaan we voor?

6 Het Speelveld met: Kinderen Ouders Professionals Inspectie GGD Subsidiegever Besturen Cao’s

7 3 onderdelen pedagogisch fundament
Waar staan we voor: Gedeeld moreel kader Waar gaan we voor: 2. De pedagogische opdracht 3. Een brede visie op leren en ontwikkelen

8 Waar staan we voor? Moreel kader:
Hoe willen we samenleven? Welke waarden willen we voorleven en naleven? Welke kernwaarden voor het samenleven zijn voor ons van belang, respect <-> openheid <-> doen wat je zegt <-> professionaliteit <-> …. Vragen tijdens de ‘wandeling’ door ons gedroomde kindcentrum : Wat willen we hiervan zien in het Kindcentrum bij de professionals, kinderen en ouders? Wat doen de professionals, kinderen en ouders dan?

9 De pedagogische opdracht, waartoe voeden we op? (waar gaan we voor)
Stapje voor stapje deelnemer worden vd menselijke wereld, in een veilige omgeving ‘informeel leren’. Deelname aan sociale verbanden ter voorbereiding op deelname aan een democratische samenleving. Alle momenten aangrijpen om te leren om je met succes te kwalificeren (goede/waardevolle baan…). Kinderen leren als uniek persoon in de wereld te komen (identiteitsvorming). Vragen tijdens de ‘wandeling’ door ons gedroomde kindcentrum : Wat willen we hiervan zien in het Kindcentrum bij de professionals, kinderen en ouders? Wat doen de professionals, kinderen en ouders dan?

10 Visie op leren en ontwikkelen (waar gaan we voor?)
Een gezamenlijke taal tussen professionals (0-12); hoe kijken / praten we met + over kinderen / hoe dagen we hen uit, steunen en begeleiden we? Kinderen zijn van nature nieuwsgierig en leergierig, aangrijpingspunt van ontwikkeling. Behoefte aan competentie (ik kan iets), autonomie (ik mag er zijn) aan relatie (ik voel me veilig) en aan betrokkenheid (het is betekenisvol) Vragen tijdens de ‘wandeling’ door ons gedroomde kindcentrum : Wat willen we hiervan zien in het Kindcentrum bij de professionals, kinderen en ouders? Wat doen de professionals, kinderen en ouders dan?

11 Rapportage

12 Vervolg Uitwerken input tot stevig fundament
19 maart Projectgroep; verwerken input <-> werkgroepen voorbereiden 3 april klankbordgroep met afstemming, communicatie e.d. 10 april werkgroepen / plaats Cederhof, tijd uur Planning taakgroepen gebouw, personeel, bestuurlijk door voorzitters

13 Nu Kans tot inschrijven voor max. 1 werkgroep of wisselen van:
Identiteit (14 deelnemers) Inhoud (22 deelnemers) Breed programma/schooltijden (2 deelnemers) Samenwerking met omgeving (2 deelnemers)

14 Afronding bijeenkomst
Vragen? Aanvullingen? Goede ideeën?


Download ppt "Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties."

Verwante presentaties


Ads door Google