De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt."— Transcript van de presentatie:

1 Visie bepalen Techniek op de ……….school

2 Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt wordt van ons onderzoek. Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt wordt van ons onderzoek.

3 Techniek, vak of geïntegreerd Apart of integraal (aansluitend bij methode of methodevervangend)? Apart of integraal (aansluitend bij methode of methodevervangend)? Tijdsbesteding/ duur? Tijdsbesteding/ duur?

4 Onderwijsvorm Ervaringsgericht? Ervaringsgericht? Ontwikkelingsgericht? Ontwikkelingsgericht? Programmagericht? Programmagericht? Gaat het om proces of product? Gaat het om proces of product? Kennis of vaardigheden? Kennis of vaardigheden?

5 Rol v.d. leerkracht Zelfontdekkend leren? Zelfontdekkend leren? Overdragend leren? Overdragend leren? Ontdekkend leren? Ontdekkend leren? Coöperatief leren? Coöperatief leren?

6 Domeinen Zelf maken van techniek? Zelf maken van techniek? Ontwerpen- maken- gebruiken en dan weer opnieuw bij problemen (incidenteel) Ontwerpen- maken- gebruiken en dan weer opnieuw bij problemen (incidenteel) Onderzoeken van techniek? Onderzoeken van techniek? Probleem is aanleiding. (probleem gestuurd) Probleem is aanleiding. (probleem gestuurd)

7 Doorgaande leerlijn Groep 1 t/m groep 8? Groep 1 t/m groep 8? Van makkelijk naar moeilijk? Van makkelijk naar moeilijk? Motiveren onderbouw, vaardigheid middenbouw en proces bovenbouw? Motiveren onderbouw, vaardigheid middenbouw en proces bovenbouw? Bepaalde gebieden? Bepaalde gebieden? (constructies; besturingen/ machines en werktuigen; overbrengingen/ transport/ grote systemen; energieomzettingen/ omgaan met materialen; overige technische gebieden)

8 Zelfstandig of klassikaal Visie op andere gebieden, zoals rekenen? Visie op andere gebieden, zoals rekenen? Visie op techniek? Visie op techniek? Klassikaal? Klassikaal? Klassikale instructie en verwerking zelfstandig? Klassikale instructie en verwerking zelfstandig? Zelfstandig? Zelfstandig? adaptief onderwijs? adaptief onderwijs?

9 Didactische werkvormen Project (dag/ week)? Project (dag/ week)? Kaarten (MI-toolbox)? Kaarten (MI-toolbox)? Leskisten/ lesdozen? Leskisten/ lesdozen? Techniektorens/ wanden/ kabinet (binnen school)? Techniektorens/ wanden/ kabinet (binnen school)? Techniek in de buurt/ gastlessen (buiten de school)? Techniek in de buurt/ gastlessen (buiten de school)? Methode? Methode?

10 Materiaal Inventarisatielijst technische materialen op Heideschool? Inventarisatielijst technische materialen op Heideschool? Benodigde materialen voor werkvormen? Benodigde materialen voor werkvormen? Constant bijhouden/ bijvullen? Constant bijhouden/ bijvullen? Kinderen of leerkracht toezicht? Kinderen of leerkracht toezicht?

11 Toetsing Apart cijfer voor techniek (toetsen)? Apart cijfer voor techniek (toetsen)? Belangstellingscijfer? Belangstellingscijfer? Kenniscijfer? Kenniscijfer? Vaardigheidscijfer? Vaardigheidscijfer? Toetsen? Toetsen?

12 Toekomst Techniekcoördinator? Techniekcoördinator? Subsidieaanvraag/ -toekenning? Subsidieaanvraag/ -toekenning? Duidelijk werkplan techniek? Duidelijk werkplan techniek? Schoolplan? Schoolplan?


Download ppt "Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt."

Verwante presentaties


Ads door Google