De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel."— Transcript van de presentatie:

1 Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel communication.

2 2 Doel presentatie: 1.Waar ging het project over en wat waren de conclusies van de eindtesten? 2.Hoe hebben we het participeren in dit EU-project ervaren?

3 (Doel:) Efficiëntere alarmering van burgers bij grote incidenten... (Aanname:) …door gepersonaliseerde, cultuurgevoelige communicatie via meerdere kanalen. 3 Scope project:

4 4

5 2011- 2014 8 inhoudelijke werkpakketten, 53 ‘deliverables’ 10 organisaties uit 6 landen maximaal € 2.500.000,- beschikbaar (N)IFV betrokken bij 5 deliverables (ca. 3,5 % van projecttijd/budget) + participeren in projectbijeenkomsten 5

6 Interviews met crisiscommunicatie-experts Simulatiesoftware Focusgroepen + Literatuuronderzoek over sociaal-culturele verschillen Studie naar rol van massamedia Privacy-issues 6

7 Veldtesten (april/mei 2014) Lippe (SMS; e-mail; telefoon) Berlijn (SMS; pager; telfoon) Oostenrijk (SMS; e-mail) Sicilië (SMS; App) 7

8 Conclusies veldtesten: 1. Geen significante verschillen waar te nemen tussen standaard of gepersonaliseerde berichten. 2. Vertrouwen in de afzender belangrijk om vertrouwen in de boodschap te hebben (nog belangrijker bij gepersonaliseerde berichten) 3. Respondenten geven aan behoefte aan veel gedetailleerde informatie te hebben 8

9 Overige bevindingen Vertrouwen in (nieuws)media en overheid verschilt per land en per type media. Personaliseren van boodschap kan bij sommige groepen nuttig zijn (gehandicapten, toeristen, immigranten). Mogelijkheid van personaliseren wel afhankelijk van communicatiekanaal. 9

10 Boodschap moet simpel, consistent en ondubbelzinnig zijn. Aanvullende informatie via websites. Autoriteiten zouden zich proactief moeten opstellen en moeten participeren in sociale media. 10

11 11 Bevindingen t.a.v. project Interessant om in internationale /EU-context te werken Opgedane contacten wellicht bruikbaar voor de toekomst Nederland loopt voorop in (inzichten over) crisiscommunicatie  Administratie kost erg veel tijd / weinig ervaring beschikbaar binnen IFV  “Waar zijn we eigenlijk mee bezig…?”  Het project voegt niet heel veel toe aan de in Nederland (al) aanwezige kennis over alertering en crisiscommunicatie

12 Meer informatie: www.opti-alert.eu www.opti-alert.eu 12


Download ppt "Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel."

Verwante presentaties


Ads door Google