De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Werken bij de overheid WERKEN BIJ DE OVERHEID Provincie Vlaams-Brabant 17 maart 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Werken bij de overheid WERKEN BIJ DE OVERHEID Provincie Vlaams-Brabant 17 maart 2011."— Transcript van de presentatie:

1 Werken bij de overheid WERKEN BIJ DE OVERHEID Provincie Vlaams-Brabant 17 maart 2011

2 Werken bij de overheid Inhoud 1. Perceptie van de provincie 2. Rol van de provincie 3. Werken bij de provincie

3 Werken bij de overheid Perceptie van de provincie Korte rondvraag tijdens de job-infodag van de K.U. Leuven op 4 maart 2009 Aantal bevraagde studenten: 55 Resultaten (1)  65% van de bevraagden heeft geen idee over de rol van de provincie  5% heeft een positief beeld van de provincie  5% denkt aan beleidsmatig werk  10% van de bevraagden kunnen de provincie enkel koppelen aan het provinciehuis

4 Werken bij de overheid Perceptie van de provincie Resultaten (2)  Overige percepties: “wat te weinig actie” “gouverneur De Witte” “bureaucratisch" “gedeputeerden” “ondersteuning van gemeenten” “verschillende afdelingen” “ Louis Tobback”

5 Werken bij de overheid Perceptie van de provincie Perceptie van de realisaties van de provincie: provinciedomeinenstreekproducten cultuurtoeristische initiatieven Vla'braccentwandelroutes recreatiefestival Wegenaanlegverkeersveiligheid scholenstationsomgevingen tuin-en landbouwMarktrock speelpleinennatuur: Meerdaelwoud openbare werkenGroene Gordel

6 Werken bij de overheid De rol van de provincie Concrete realisaties:

7 Werken bij de overheid De rol van de provincie Het provinciebestuur is een streekbestuur Doel: verbeteren van de levenskwaliteit in Vlaams- Brabant Hoe: 1) bovenlokale belangenbehartiging 2) ondersteunende taken op verzoek van andere overheden 3) gebiedsgerichte samenwerking tussen besturen in de regio's Voordelen:  kleinschaligheid versus grootschaligheid  maatschappelijke relevantie

8 Werken bij de overheid De rol van de provincie De verschillende beleidsthema’s:

9 Werken bij de overheid De provincie als werkgever selecties  voor een bepaalde vacature  voor een wervingsreserve (6 jaar geldig) diplomavoorwaarden  diploma geeft toegang tot een bepaalde graad (master geeft toegang tot A-niveau) maar: weinig specifieke vereisten naar aard van het diploma (studierichting) generieke functies (uitgezonderd: industrieel ingenieurs, architecten, landmeters) interne personeelsmobiliteit

10 Werken bij de overheid De provincie als werkgever Als nieuwe werknemer:  goede verloning  onmiddellijk 35 dagen verlof Naast een boeiende job en een aangename werkomgeving:  gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer of fietsvergoeding  maaltijdcheques  gratis hospitalisatieverzekering  diverse opleidingsmogelijkheden  peter- en meterschap en een vormingstraject voor nieuwkomers  Samenaankoopdienst (i.s.m. K.U. Leuven) en strijkdienst  mogelijkheid tot middagsport, kinderhappenings

11 Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  2009: 52  2010: 58  2011 (tot 1/4): 20 niveau A (master)  2009: 19  2010: 14  2011 (tot 1/4): 4 + seizoenmedewerkers, redders, jobstudenten, monitoren

12 Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  diensthoofd: land- en tuinbouw, ruimtelijke ordening, facilitair beheer  expert: secretariaat provinciegriffier, brandweer, applicatiebeheerder ICT, projectleider ICT

13 Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  directie infrastructuur: BS-architect, BS-ingenieur spec. technieken, BS-ingenieur waterlopen, BS-planoloog, BS erosiecoördinator,  directie informatica: BS projecten en ontwikkeling, BS analyst-programmeur  directie economie, landbouw en leefmilieu: BS innovatie

14 Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  directies cultuur & onderwijs, recreatie : BS recreatie, BS toerisme, BS onderwijs, BS historische projecten, BS digitale bib.  directie sociaal beleid: BS welzijn en gezondheid, BS wonen, BS diversiteit en gelijke kansen, BS sociale planning  andere: BS kabinetsmedewerker, BS doc. en informatiebeheer, BS preventie en bescherming, BS bestuursschool, BS-jurist

15 Werken bij de overheid De provincie als werkgever nieuwe selectieprocedures april 2011:  bestuurssecretaris bestuursschool (Pivo, Asse)  bestuurssecretaris projectleider ICT  deskundige algemeen secretariaat  deskundige financiën  deskundige M.O. (onthaalbureau)  administratief hoofdmedewerker

16 Werken bij de overheid Enkele getuigenissen...  Bjorn, 37 jaar, coördinator gebiedsgerichte werking "Werken bij de provincie past perfect bij mijn geëngageerde levensstijl. Noem mij gerust een 'civil servant'."  Erwin, 36 jaar, diensthoofd welzijn en gezondheid "Het interessante aan de provincie is dat het een draaischijf is voor contacten tussen lokale en bovenlokale overheden en dienstverleners. Een goed uitgebouwd netwerk, gemotiveerde collega's, resultaatgericht werken... Kortom, een dynamische organisatie!"  Khalid, 24 jaar, medewerker juridische dienst "Het is fijn om als jonge kracht zonder jarenlange werkervaring de kans te krijgen om je te bewijzen in een volwaardige job."

17 Werken bij de overheid Solliciteren Spontaan solliciteren en wij houden jou op de hoogte over nieuwe vacatures:  Surf naar www.vlaamsbrabant.be/vacatures en klik op spontaan solliciteren  Bel: 016-26 77 04 Vanaf 1 april 2011 nieuwe vacatures (uiterste inschrijvingsdatum: 15 april 2011) 4x per jaar nieuwe selectiegolf

18 Werken bij de overheid website www.vlaamsbrabant.be


Download ppt "Werken bij de overheid WERKEN BIJ DE OVERHEID Provincie Vlaams-Brabant 17 maart 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google