Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Michiels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Tussen visie en doen Bijdrage aan de discussiebijeenkomst “Nationale strategie voor diensteninnovatie” Rudolf Jan Heijink www.klantprocessenboek.nl
2
Strategie als middel om een doel te realiseren Stip op de horizon Onze dromen Onze visie Strategie: Globale marsroute Activiteiten en projecten Huidige situatie wisselwerking Voorbeeld dromen: •Over 5 jaar een NL dienstenbedrijf kaliber Google •Over 5 jaar de consumentenbond feestelijk opheffen •Over 2 jaar een diensteninnovatieinfrastructuur voor MKB •Over 2 jaar heeft 80% van de maakindustrie een visie op diensten
3
Elk product heeft dienstaspecten Naakte product of dienst Verkoop Klachtafhandeling Levering Reparatie Betalen Productinformatie Gebruiksvragen Imago/ beleving Verrijkte product of dienst •De dienstaspecten zijn een tweede dimensie op het product en kunnen door meerdere producten gedeeld worden •Elke ondernemer moet op al deze aspecten zijn organisatie inrichten en besturen. Dit is complexer naarmate de onderneming groter is.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.