De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS."— Transcript van de presentatie:

1 De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?

2 Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS n oktober 2010:Schoonanalyse n 17 november 2010:Eerste studiedag n 3 februari 2011: Tweede studiedag n 6 april 2011: Derde studiedag

3 B A S Wat is BAS? ouwen aan daptieve cholen Onderwijs aangepast aan behoefte van de kinderen

4 Waarom BAS? Elk kind is anders Onderwijs aanpassen aan de individuele behoefte van de kinderen

5 BAS Voor blijvende kwaliteit Uitgangspunt BAS veilig voelen zelfstandigheid tonen tot betere prestaties komen

6 Elementen BAS ervaren Werken met thema’s samenwerken leren

7 Waar komt BAS vandaan

8 Het BAS-gebouw

9 Wat maakt BAS sterk ? • Afstemming op het individuele kind • 1 leersysteem voor groep 1 t / m 8 • Een compleet pakket • Op elk niveau uitdaging → zelfstandige leerhouding • Werken met een stuurgroep • Ruimte en tijd om te leren • Goede ondersteuning voor de school: • Begeleiding door projectleider • Video-ondersteuning • Het BAS-netwerk – BAS-raster - BAS-handboek • Communicatie naar ouders ; BAS-info

10 Hoe werkt het voor een kind n Wat gaat er gebeuren? n Hoeveel tijd krijg ik voor mijn taak? n Aan wie mag ik iets vragen? n Wanneer komt de leerkracht bij mij? n Wat mag ik doen als ik klaar ben? n Wat kijk ik zelf na en wat doet de leerkracht?

11 Inrichting klas en hal • Uitdagend, ordelijk en sfeervol:  Werk van leerlingen wordt met zorg tentoongesteld.  Bas = overal → In alle klassen zie je hetzelfde terug.

12 Basiscommunicatie n Waarom corrigeren wij? - ter beoordeling - directe feedback - motivatie - leerkracht / leerling - rood / groen Binnen deze ontwikkelingslijn werken wij aan bijvoorbeeld een doorgaande lijn op het gebied van de schriftelijke correctie.

13 Plannen schooljaar 2011-2012 n Cel 401 + 402: effectieve leertijd en effectieve instructie (in combinatie met opbrengstgericht werken). n Cel 102: Voorspelbaarheid leerkrachtgedrag. n Cel 103: Weekplanning.

14 Vragen Bas is al op de Biezenhof! U kunt kijken in de klassen hoe met BAS wordt gewerkt


Download ppt "De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS."

Verwante presentaties


Ads door Google