De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten

Verwante presentaties


Presentatie over: "Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten"— Transcript van de presentatie:

1 Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten
Lex Eggink Dienst Verkeer & Scheepvaart Reinier van der Klooster Data-ICT-Dienst 14 april 2009

2 Verkeersmanagement is heel belangrijk voor RWS
Nota Mobiliteit: VM is derde pijler naast bouwen en beprijzen Beter Benut geeft richting Fileproof, No Regret, Spoedaanpak en Mobiliteitsaanpak Samenwerking met andere wegbeheerders Deze intensivering stelt hoge eisen aan verkeerscentrales; de plek van waaruit VM wordt gecoördineerd! DT RWS  Centrale van Morgen brengt OVM op orde Centrale van Morgen 14 april 2009

3 Hoe verbetert CvM de Verkeerscentrales?
Centrale van Morgen 14 april 2009

4 Doelstelling Centrale van Morgen
Breng operationeel VM op orde Vanuit samenhang proces, organisatie en techniek Anticiperen op toekomst Groei areaal en toename takenpakket Regionale samenwerking Prioriteit volgorde bij techniek Continuïteit proces Uitbreiden Uniformeren, vervangen, verbeteren Centrale van Morgen 14 april 2009

5 Werkplek conform best practice TNO/WVL
Centrale van Morgen 14 april 2009

6 Opbouw techniek in centrales beschreven
Werkplekken, video-wall, beeldschermen, muis etc. ICT onder de werkplek Landelijke systemen (vb. MTM, Blokkade detector Boss-online, CBA, etc) Lokale Systemen (vb.Tunnels, Bessie, Etc.) Centrale van Morgen 14 april 2009

7 Technisch kader voor Centrale van Morgen
14 april 2009

8 Rijkswaterstaat De toonaangevende, publieksgerichte en duurzame uitvoeringsorganisatie van de overheid! Onze dienst werkt mee aan de verankering van de vier pijlers van Rijkswaterstaat. 8 Centrale van Morgen 14 april 2009 8

9 De Data-ICT-Dienst Als professionals regisseren en faciliteren wij de realisatie, instandhouding en ontwikkeling van de informatievoorziening voor Rijkswaterstaat. Dat zien wij als onze missie. Wij vormen met onze 700 professionals één van de Landelijk Diensten van Rijkswaterstaat. 9 Centrale van Morgen 14 april 2009

10 Doelstelling Centrale van Morgen (CvM)
Het uniformeren, renoveren en uitbreiden van centrales, zodat ze het groeiend areaal tijdig bedrijfszeker kunnen bedienen. De prioriteit ligt bij het uitbreiden en renoveren en pas daarna uniformeren, zodat met name de Spoedaanpak-projecten tijdig vanuit de VC’s kunnen worden bediend. Centrale van Morgen 14 april 2009

11 Globale scope Renovatie VCMN en VCNWN;
Uitbreiding Werkplekken VCNON en vervanging vanwege brand; Techniek op CvM-niveau brengen in alle Verkeerscentrales (VC’s) incl. VCNL en Testcentrum (TORO); Specificeren, inkopen, realiseren en testen van verbetervoorstellen middels nieuwe en bestaande systemen; Implementatie van systemen en wijzigingen in de VC’s; Beheren van de opgeleverde systemen of wijzigingen. Centrale van Morgen 14 april 2009

12 Dynamiek rond D(V)M-keten
Trajecten op de schop Innovatie VM, Fileproof, Dynamax, Praktijkproef Amsterdam, mobiele camera’s, NDW 200 projecten VM/ lopende initiatieven Spoedaanpak No-regret activiteiten Aanpak Mobiliteit A15 /A12 Oost Wegkant Communicatie/ verbinding Centrale CvM, uniformering Outsourcing Netwerk Verbouwingen/ Nieuwbouw VC’s Tunnelproblematiek DBFM Centr. beheer DVM-keten DID Nieuw wegkant systeem Veranderende Aanpak Aanleg Centrale van Morgen 14 april 2009

13 Veranderende aanpak Aanleg projecten
Scope en omgeving VC Regionale systemen Veranderende aanpak Aanleg projecten Trajecten op de schop Innovatie VM Centrale van Morgen 14 april 2009

14 Actuele stand van zaken
Redelijk beeld wat er moet gebeuren; Gegeven dynamiek: bepalen hoe te organiseren en prioriteren; Moment van marktbenadering onduidelijk. Centrale van Morgen 14 april 2009


Download ppt "Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten"

Verwante presentaties


Ads door Google