De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Juf Natasja en juf Damiëtte

Verwante presentaties


Presentatie over: "Juf Natasja en juf Damiëtte"— Transcript van de presentatie:

1 Juf Natasja en juf Damiëtte
Welkom op de informatieavond van groep 6a! Juf Natasja en juf Damiëtte

2 foto Onze klas!

3 Opening Welkom Even voorstellen!
Juf Natasja van Veelen-Strijbis en juf Damiëtte de Korte-Wink Onze werkdagen Gedicht Phil Bosmans

4 Inhoud In de klas M5 De vakken Het LVS CITO

5 Het reilen en zeilen in de klas!
Groepshulpen Klassendienst School- en klassenregels RT vooral in de klas, juf Ada buiten de klas op ma en di Instructietafel Levelwerk en plusklas op vrijdagmiddag, juf Heleen/Ruth Groepsplannen: handelingsgericht werken Huiswerk: toetsrooster Zelf nakijken School TV: Nieuws uit de natuur, Jeugdjournaal Excursies of hulp: briefje mee Overig: afmelden bij ziekte, mobieltjes, buiten spelen, website Medicijnen: toestemming Spreekbeurt en boekenbeurt

6

7 M5 Anoniem melden via de website Pester in beeld krijgen
De pester krijgt hulp Openheid in de groep Begeleiding door Richard van der Grijn van Indus Maar ook: Veel aandacht voor de omgang met elkaar Werken aan een positieve sfeer waarin iedereen zich veilig voelt Parels en puzzels Kanjer van de week

8 Godsdienst Methode: ‘Startpunt’ Bidden, danken, zingen Map met liedjes
Kring Ruimte voor gesprekken

9 Gym Woensdag- en donderdagochtend Gymspullen Sportief gedrag
Gastlessen “Doe ff gezond” elke donderdag

10

11

12

13

14

15

16

17 Schrijven Methode: ‘Pennenstreken’ Active board 1 x per week
Vulpen, tenzij anders afgesproken Creatief schrijven Verhalen schrijven

18 Lezen Methode: ‘Strategisch lezen’
Ieder leest op zijn eigen avi-niveau 1. Begin: klassikale instructie 2. Instructie in een klein groepje 3. De rest leest in hun leesboek 4. Leerkracht maakt een leesrondje Plezier in het lezen! Lezen ook belangrijk bij de andere vakken! Voorlezen!

19 (foto)

20 (foto)

21 Rekenen Methode: ‘Wereld in getallen’
Niveaus (minimum*, basis**, verdieping***) Hoe ziet zo’n rekenles eruit? Projecttaken: samenwerken Weektaken Extra werk op niveau Gebruik computer Toetsen: iedere 4 weken Metriek

22 Wat komt er o.a. aan bod in groep 6?
Begin met de breuken Tafels automatiseren: de tafels zijn de basis! Cijferend rekenen: + - x Meten en inhoud Optellen en aftrekken tot Extra oefenen van metriek Wat kunt u thuis oefenen? Tafels Klokkijken digitaal

23 Oefenen maar! Weet u het nog?

24 Taal en spelling Methode: ‘Taal op maat’ Taal: Spelling: Computer
Elke dag Thema’s Spreken/luisteren, woordenschat, taalbeschouwing, stellen Om de vier weken een toets Verschillende niveaus: routeboekje, Maatwerk, Meerwerk en Meesterwerk Spelling: Twee keer per week Elke week een dictee Spellingregels Oefenbladen mee naar huis Computer

25 Oefenen maar! Weet u het nog?

26 Begrijpend lezen Methode: ‘Nieuwsbegrip’ Actuele onderwerpen
Klassikaal en zelfstandig werken Toetsen Woordenschat Hoe ziet zo’n les er uit op het digibord?

27 Aardrijkskunde/topografie
Methode: ‘De blauwe planeet’ Wonen, werken,vrije tijd, afval, verkeer, weer Nederland Toetsen: 1 keer in de 3 á 4 weken Huiswerk: samenvatting en topografie leren.

28 Geschiedenis Methode: ‘Argus Clou’ Toetsen: 1 keer in de 6 weken
Huiswerk: samenvatting leren Digibord

29 Muziek Methode: ‘Moet je doen’
Zingen, luisteren, muziek maken, vastleggen en bewegen Doe-vak

30 Verkeer ‘Jeugdverkeerskrant’ Actueel

31 Natuur en techniek Methode: ‘Natuniek’
Thema’s natuur en techniek wisselen elkaar af Klassikaal en zelfstandig DVD, proefjes, kwismeester, projectlessen Huiswerk en toetsen Weizigt: leskisten en bezoek

32 Engels Methode: ‘Take it easy’ Digibord Spreken en luisteren Werkboek
Huiswerk Na elke unit een toets Hoe ziet zo’n les eruit op het digibord?

33 Knutselen en tekenen Methode ‘Laat maar zien’ Creatief bezig zijn
Verschillen tussen kinderen Verschillende technieken en materialen Zoveel mogelijk aansluitend bij thema’s

34 foto

35 foto

36 foto

37 Zelfstandig werken De kinderen krijgen een aantal opdrachten
Zelf indelen hoe ze dit gaan maken, tijdsplanning Hulprondes Er wordt gewerkt met het stoplicht Elkaar helpen

38

39

40

41

42

43

44 Het LVS CITO leerlingvolgsysteem Niet-methodegebonden
Niveau A t/m E (lijst bij het rapport) Toetsen in groep 6: Leestempo, DMT/AVI, Spelling, Rekenen-wiskunde, Begrijpend lezen Twee toetsmomenten per jaar: januari en juni

45 Zorg IB: Leontine Teeuw Vertrouwenspersoon: Karin van der Oever
SMW: Fiona

46 Tips voor het huiswerk Begin op tijd Oefen elke dag even, maak er een
vast moment van Probeer in het begin veel samen te doen met uw kind, ze vinden het erg spannend en moeten ‘leren om te leren’. Zorg voor een vaste plek om het het huiswerk te bewaren Toetsrooster op de site

47 Is uw telefoonnummer veranderd. Is uw e-mailadres veranderd
Is uw telefoonnummer veranderd? Is uw adres veranderd? Zijn er veranderingen wat betreft medicijngebruik? Geef dit even door!

48 Heeft u nog vragen? Kijk gerust even rond! Bedankt voor uw komst!

49


Download ppt "Juf Natasja en juf Damiëtte"

Verwante presentaties


Ads door Google