Download de presentatie
1
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de workshop “Hoe kom ik aan klanten?”
2
Even voorstellen Arnold van der Leden KEI Consultancy
3
SVP GSM aanzetten…. Na de workshop
4
Wat gaan we NIET doen? Geen creatieve ideeën over nieuwe marketingconcepten Geen hoogdravig verhaal over vernieuwende acquisitiemogelijkheden
5
Wat dan wel…? Pragmatisch/ hands on Simpel Reëel Bewust
6
Allereerst een vraag Wie is de belangrijkste persoon in uw leven?
7
En..wie is het belangrijkste?
IK IK Ik
8
Hoe kom IK aan klanten? Opbouw Workshop: Eerst blik op IK
Dan vervolg presentatie over acquisitie
9
Beginnen met bewust te zijn van de
Jawel blik op ik, want... Uw bedrijf Uw succes Maar ook Uw klanten Beginnen met bewust te zijn van de IK factor in het geheel
10
Bewustwording Wie is IK? Wat wil IK? Wat kan IK? Wat kan IK niet?
Waar is IK bang voor? Wat zijn de valkuilen van IK Wat zijn de kwaliteiten van IK
11
Er zijn mensen.. Die onbewust en toch erg bekwaam zijn!
Maar meestal is het zo, dat we of: Onbewust onbekwaam zijn Of bewust onbekwaam Of bewust bekwaam
12
Kortom Als startende ondernemer, is het goed om:
Bewust naar jezelf te kijken Bewust te kijken naar uw persoonlijke kwaliteiten en valkuilen (U creëert alles!) Bewust stappen te zetten op weg naar succes!
13
Hierbij is van belang Dat verkopen kennen en voelen is!!
Gunnen = gevoel = zeer belangrijk Dus dan de vraag: welk gevoel creëert u met uw klanten, cq wilt u met uw klanten creëren?
14
Hoe kom ik aan klanten? Allereerst analyseren:
Welke klanten passen bij mij? Welke klanten zou ik willen? Branche Regio/ provincie/ land Grootte Welke kenmerken hebben ze? Etc
15
Er komt altijd een tijd aan..
Dat u actief op zoek moet naar klanten Twee mogelijkheden om nieuwe klanten te vinden: Warm Koud
16
Warme acquisitie Via bestaande relatienetwerk: Familie Vrienden Sport
Buurt Oude zakelijke netwerk
17
Koude acquisitie Daar heb je geen enkele relatie mee
Je zult dus een horde moeten overwinnen Moeilijker mee in contact te komen Sneller deksel op de neus Dus: Moeilijker en confronterender!
18
Conclusie Begin met warme acquisitie en daarna pas koude acquisitie
Zet al je vrienden, bekenden, familie etc. eens op papier! Minstens 150 contacten!!
19
Warme acquisitie Contacten, die: Bereid zijn naar je te luisteren
Die je verder willen helpen Waar je jezelf kunt zijn (!) Dus: Leuker en met meer kans op succes!
20
Voordelen moeten praten
Koude acquisitie Geen relatie nog mee, dus dan zul je in Voordelen moeten praten Voordelen: kenmerken doorvertalen naar de klant toe (dit betekent voor u….)
21
Koude acquisitie Kenmerken van: Omzetten naar voordelen voor de klant!
Uw bedrijf Uw personeel/ uzelf Uw product of dienst Omzetten naar voordelen voor de klant!
22
Koude acquisitie Kenmerk 1: Ons bedrijf bestaat 2 jaar
Doordat we pas kort bestaan, is elke klant echt heel belangrijk voor ons. Dat heeft als voordeel voor u, dat we alles in het werk zullen stellen u tevreden te krijgen. Een leverancier die echt voor u gaat, hoe lijkt u dat?
23
Voorbeeld 2 Kenmerk 2: Wij werken vanaf huis
Hierdoor hebben we weinig overhead, (weinig kantoorkosten) met als voordeel voor u, dat we deze kosten niet aan u hoeven door te berekenen en dus tegen een scherpe prijs kunnen werken!
24
Met deze voordelen, kunt u:
Bij telefonisch benadering van klanten: Voordeel noemen – Afspraak maken – gesprek hebben Bij mailings/ website/ brochures: Voordeel in brief prominent opnemen – nabellen – afspraak maken en gesprek hebben ings: Idem dito
25
Kortom: Denk na over de voordelen die u kunt bieden!!
Heeft u uw voordelen goed inzichtelijk, dan is dat een groot pluspunt in het uitdragen van uw boodschap!
26
Samenvatting workshop
Stap 1: Kijk naar de IK Factor in het geheel Kwaliteiten en valkuilen Angsten en lefniveau Gevoelswaarde Stap 2: Acquisitie: Warme acquisitie: breng netwerk in kaart Koude acquisitie: ken je voordelen!!!
27
Maar bovenal..! Houd de moed er in!! En vier elk succes!!
28
Bedankt voor de aandacht!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.