Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Het proces: Nachtdienst Swetterhage Verbinding dag en nacht De éérste verbinding is het team!
2
Team Van Assepoester naar een gewaardeerd team dat
deskundigheid, toewijding en vertrouwen uitstraalt……..
3
Team mobiliseren, bewustmaken
Workshop “Participeren” Expertise benutten Wat is de beste nachtzorg voor de cliënten Waar loopt de nachtdienst tegen aan Hoe denk je dit op te lossen Visie en doelstellingen bundelen Workshop “ Slaap” Hoe verbeter jijzélf je slaap en eetpatronen
4
Visie en doelen De nacht is om te slapen en krachten op te doen voor de volgende dag Zichtbaar zijn en communiceren
5
Management faciliteert
Ondersteunt de visie en de doelstellingen Ondersteunt de projecten: Verplicht stellen van aanwezigheid Medewerking van verschillende disciplines Financiert de gewerkte uren en de kosten van de projecten
6
Kwaliteitsverbetering
Aanwezigheid overdag Eerlijk en Open : Wat is mogelijk, wat kunnen we wel of niet bieden We horen niet alles, maar wel héél veel Misvattingen, problemen bespreken, samen oplossen Feedback vragen en evalueren Goede promotie
7
Communicatie verbetering
Contactpersoon nachtdienst Pber 1x p jr. de cliënt bespreken: gegevens en instellingen uitluister en persoonlijk dossier Korte lijnen met elkaar bij vragen en problemen Inspraak nachtzorg Indien nodig aanwezig bij MDO
8
Communicatie verbetering
Medewerker MVG Iedere nacht aanwezig Werkt ook overdag 1e verantwoordelijke bij een zorgvraag Korte lijnen met de dag
9
Projecten: In gesprek met...
Pb-ers Intervisie met een gemêleerde groep Pb-ers: Hoe werkt de nachtdienst Wat heeft de dagdienst nodig van ons en vica versa Uitluistersysteem
10
Projecten: In gesprek met...
Nieuwe leerlingen Introductie nachtzorg Nacht meedraaien en een vragenlijst invullen
11
Projecten: In gesprek met...
De woning Korte presentatie tijdens een teamoverleg Hoe werkt de nachtdienst -> bereikbaarheid, overdracht, rapporteren, spullen alvast klaarleggen
12
Projecten: In gesprek met...
Gedragskundigen Hoe werkt de nachtdienst: Wat kunnen we wel en wat kunnen we niet bieden Uitluistersysteem Dilemma's rond de beperkende maatregelen: beleid versus praktijk
13
Projecten: In gesprek met... Locaties
Buitenlocaties Contactpersoon, gegevens uitluister en ander overleg. Op vraag presenteren wij onze visie en werkwijze. Aandacht voor behoud van eigen cultuur.
14
Zichtbaar Website: Informatie over bereikbaarheid, collega’s, visie en werkwijze Film over nachtdienst Brochure en folders te downloaden Open Nacht
15
Open Nacht Voor: Medewerkers Verwanten Management Buitenlocaties
En andere geïnteresseerden
16
Open Nacht Presentatie Visie en werkwijze van de nachtdienst
Film nachtdienst Brochure Digitale cliënt dossier
17
Open Nacht Rondleiding: Kleine groepjes, door collega’s van de nacht
Herdenkingsmonument -> Terminale zorg Brandveiligheid Uitluistersysteem en domotica Visie Middelen en maatregelen
18
Resultaten Kwaliteit team Enthousiast, gemotiveerd en verantwoordelijk
Waardering, kan beter omgaan met feedback/kritiek Meer initiatief, vraagt om educatie en overleg Verbeterde contacten met de dagdiensten
19
Resultaten Kwaliteit zorg Meer rust op woning Cliënten slapen beter
Privacy en nachtrust versus M&M en zorg zijn beter uitgewerkt Verbetering van het digitale cliëntensysteem
20
Resultaten Meer begrip en vertrouwen Participatie in de 24uurs-zorg
Er is meer en laagdrempeliger contact De Centrale Nachtzorg heeft zich ontwikkelt binnen de Gemiva tot een herkenbare discipline
21
Toekomst Samenspraak met cliënten Open Nacht voor cliënten
“ Dat vindt ik ervan ” Betere en snellere bereikbaarheid Optimaliseren website Intake nieuwe cliënten verbeteren Trainingscursus voor de nachtdienst Slaapexpertise
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.