Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Structuurdelen voor de Ariane 6
Europa ontwikkelt de nieuwe lanceerder Ariane 6 om satellieten de ruimte in te kunnen brengen Aan de bouw van Ariane 6 nemen twaalf ESA landen deel, waaronder Nederland Airbus Defence and Space Netherlands beoogt een opdracht voor de ontwikkeling en bouw van twee structuurdelen van de Ariane 6: De motorophanging van de bovenste trap De motorophanging van de eerste trap 1 2
2
Structuurdelen voor de Ariane 6
Motorophanging eerste trap Materiaal: aluminium Omvang (hxb): 5.1 x 5.4 meter Beoogde productie: 9-12 per jaar Motorophanging bovenste trap Materiaal: aluminium Omvang (hxb): 1.6 x 4.7 meter Beoogde productie: 9-12 per jaar
3
Productie Ariane 6 structuurdelen
In de assemblagehal is een productielijn gepland voor de productie van twee aluminium structuurdelen van de Ariane 6 Processtappen: Verwerking van aluminium platen tot onderdelen Semi-geautomatiseerde assemblage van beide structuurdelen Integratie kruiselementen en bevestigingsonderdelen Aanbrengen van thermische en antistatische beschermingslaag Takelen op boot en dieplader voor transport Relevant voor omgeving: Geen explosieven, geen gassen, geen verbrandingsprocessen Geen giftige stoffen die vergunning behoeven Geluid valt binnen de door de omgevingsdienst gestelde grens Speciaal vervoer: maximaal 1 x per maand over water en weg
4
Locatie Oegstgeest Locatie in het plan: aan de Rhijnhofweg, Oegstgeest
Assemblagehal past binnen toekomstvisie van Oegstgeest en toegestane milieucategorie Locatie aan de Oude Rijn maakt direct transport van de grote structuurdelen over water mogelijk Rhijnhofweg Oude Rijn
5
3 4 6 & 7 5 8 1 & 2 Schets assemblagehal
6
Planning Onder voorbehoud van groen licht vanuit het Ariane 6 programma én finale toestemming van moederbedrijf Airbus: Vergunningsaanvraag: begin november 2016 Bij vergunningsverlening: eind januari start bouwwerkzaamheden Eindoplevering hal: eind september 2017
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.