Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Ontwikkelingen zichtbaar
Leerpodium Ontwikkelingen zichtbaar
2
Programma introductie: op weg naar een digitale leeromgeving (10 min)
Leerpodium: wat is het, waar staan we en waar willen we naar toe? (20 min) doen: hoe zou jouw ideale digitale portal eruit zien? delen en discussie Programma
3
Op weg naar een digitale leeromgeving
Waarom? Een digitale leeromgeving hoort bij een voorbereide werkomgeving Meerdere (individuele) leerwegen Keuze-opdrachten Ontwikkeling van de leerling over meerdere jaren Betere en opbouwende feedback Een presentatieruimte van de leerling Op weg naar een digitale leeromgeving
4
Maar wat dan? Kunskapsskolan Nee Want:
Te weinig draagvlak onder docenten Te groots Te anders Te weinig antwoorden om cruciale vragen Te sturend Te veel Maar wat dan?
5
Hoe verder? Eigen initiatieven van de secties
Kunstsectie was al bezig met een portfolioportal (Leerpodium) Sectie Nederlands wilde iets vergelijkbaars (gesprekken met Peppels.net) Hoe verder?
6
Wat is Leerpodium? Leeromgeving gebouwd op Wordpress
Ontwikkeling is een samenwerking tussen IVKO en Leerpodium Kunstsectie en sectie Nederlands gebruiken op dit moment Leerpodium en geven aan de ontwikkelaars hun wensen door Andere vakken sluiten aan wanneer zij dat willen Leerpodium is goedkoop Evaluatie aan het eind van het jaar Wat is Leerpodium?
7
Wat willen we er ook alweer mee bereiken?
Meerdere (individuele) leerwegen Keuze-opdrachten Ontwikkeling van de leerling over meerdere jaren Betere en opbouwende feedback Een presentatieruimte van de leerling Wat willen we er ook alweer mee bereiken?
8
A1 A2 A3 Keuzeopdracht Meerdere leerwegen AB1 AB2 Keuzeopdracht B1 B2 B3 Keuzeopdracht
9
Ontwikkeling zichtbaar maken
Formatieve beoordeling (nr 5. top 10 leereffect Hattie) Leerpodium als middel om door de jaren heen de ontwikkeling van de leerling te kunnen beoordelen Hoe? Rubrics die terugkerende vaardigheden op verschillende niveaus beschrijven en waardoor leerling en docent de ontwikkeling over de jaren kunnen volgen. Ontwikkeling zichtbaar maken
10
Ontwikkeling zichtbaar maken 2
De rubrics kunnen ook door de leerling gebruikt worden om zichzelf te beoordelen (1ste plaats top 10 Hattie) Andere leerlingen kunnen de leerlingen beoordelen Overeenkomsten en verschillen in de rubrics zijn een aanleiding voor een gesprek (Bijvoorbeeld tussen leerling en docent of leerlingen onderling over de resultaten) Daarnaast biedt het Leerpodium dat wij voor ogen hebben ruimte voor feedback op het werk van de leerling. (10de plaats top 10 Hattie) Ontwikkeling zichtbaar maken 2
11
Ontwikkeling zichtbaar maken 3
De presentatiepagina van de leerling kan door de leerling volledig zelf ingericht worden Hiervoor kan de leerling alles gebruiken wat door de jaren op Leerpodium is gezet Ook op die manier kan de leerling ontwikkeling zichtbaar maken Ontwikkeling zichtbaar maken 3
12
Zelf doen (groepjes van 3 of 4)
Hoe zou jouw ideale leerpodium eruit zien? Wat zijn voor jullie de belangrijkste do’s en don’ts? Wat zou je als essentieel zien voor jouw vak en voor de leerling? Maak het visueel, schrijf het op, maak het presenteerbaar Laatste 15 minuten uitwisselen Zelf doen (groepjes van 3 of 4)
13
Uitwisselen/ vragen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.