Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKatrien Bosman Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting
2
Wat heb ik geleerd? Wat ga ik leren?
3
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Hoofdstuk 2: Procesoptimalisatie Hoofdstuk 3: Arbozorg Hoofdstuk 4: Milieu
4
Denken in processen Doel van het proces Input – start van het proces
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Denken in processen Doel van het proces Input – start van het proces Verwerking Output – resultaat van het proces
5
Het logistieke proces in grove lijnen
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het logistieke proces in grove lijnen
6
Het proces van de afdeling Goederenontvangst
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het proces van de afdeling Goederenontvangst
7
Het proces van het lossen van de goederen
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het proces van het lossen van de goederen
8
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting
Flowchart
9
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting
Klant en leverancier De interne leverancier is degene die de input levert voor het afdelingsproces. De interne klant is de afdeling die de input ontvangt van de interne leverancier. Klantgerichtheid: elk proces moet afgestemd zijn op de interne klant.
10
Procesinrichting Systemen Taken Hulpmiddelen Procedures Vast taken
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Procesinrichting Systemen Taken Vast taken Variabele taken Scope Hulpmiddelen Procedures
11
Kwaliteitszorg Partiele kwaliteitszorg
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Kwaliteitszorg Partiele kwaliteitszorg Integrale kwaliteitszorg / Total Quality Management
12
Kwaliteitsmanagement
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Kwaliteitsmanagement Kwaliteitsmanagementsysteem Kwaliteitshandboek Herkenbaarheid Afspraken, normen, definities Procesverbetering Certificering Voorbeelden ISO NEN HACCP VCA Six Sigma LEAN
13
Prestatiemeting m.b.v. KPI’s
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Prestatiemeting m.b.v. KPI’s Doelstelling Huidige niveau Meting Prestaties analyseren
14
Prestatiemeting: foutpercentages
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Prestatiemeting: foutpercentages
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.