De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatiemoment 04 maart 2016

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatiemoment 04 maart 2016"— Transcript van de presentatie:

1 Informatiemoment 04 maart 2016
Fedasil tijdelijk noodopvangcentrum Excelsiorlaan 40

2 Welkom Burgemeester Francis Vermeiren
Toelichting veiligheidsprotocollen door korpschef lokale politie Toelichting verantwoordelijken van Fedasil over : Stand van zaken verbouwingen Excelsiorlaan 40 Werking van een noodopvangcentrum Contacten vanuit noodopvangcentrum met gemeentediensten, veiligheidsdiensten, omgeving, buren,… Vragen en varia

3 Overzicht werkzaamheden aspect veiligheid Tijdelijk noodopvangcentrum
Vergaderingen 27 oktober 2015 – algemene informatiesessie door Fedasil (WTC - Brussel) 29 oktober 2015 – meeting Fedasil (provinciehuis Leuven) 4 november 2015 – toelichting aan gemeentelijke commissie veiligheid 6 januari 2016 – intern werkoverleg werkgroep noodopvang asielzoekers 11 januari 2016 – infoavond voor burgers/bedrijven 21 januari 2016 – intern overleg dienst integrale veiligheid – lokale politie 26 januari 2016 – meeting i.v.m. samenwerkingsprotocollen Fedasil 19 februari 2016 – overleg met meeting Fedasil i.v.m.onderwijs en opleiding 22 februari 2016 – intern werkoverleg werkgroep noodopvang plaatsbezoek 23 februari 2016 – plaatsbezoek opvangcentrum + afstapping inzake verkeersveiligheid

4 Opstellen protocol: Omvat afspraken inzake: - woonstcontrole - identificatie van de bewoners (wettelijke identificatie, centrumbadge) - de wijze van informatie uitwisseling (informatie over bewoners van het centrum, info over bezoekers van het centrum, informatie over incidenten, informatie over evenementen en activiteiten - structureel overleg - dringende en niet dringende interventies in het centrum - toegang tot het centrum - sensibilisering van bewoners Opstellen nood-en interventieplan: Omvat informatie die beschikbaar dient te zijn bij calamiteiten: - capaciteit van het centrum - aantal medewerkers in het centrum (directie, administratie, begeleiders, verpleegdkundigen, security,… - contactgegevens van verantwoordelijken in geval van noodsituaties - cartografische gegevens - grondplannen van het centrum - overzicht van de mogelijke ongevallenscenario’s (brand, bommelding, gasalarm, manifestatie, gijzeling, natuurramp, besmettelijke ziekte, voedselvergiftiging, …)

5 Advies gegeven inzake:
Verkeersveiligheid Advies gegeven inzake: - veilige route tussen station Diegem – Excelsiorlaan (te voet / met de bus) - instructies m.b.t een zo veilig mogelijke oversteek van de Ring 0 via de H. Henneaulaan - aanvraag van borden op het op- en afrittencomplex H. Henneaulaan Maatregelen tegen overlast - politiereglement Zaventem (voornaamste artikels die dienen meegeven te worden aan de bewoners van het opvangcentrum) - communicatie inzake regelementen gemeentelijke sportinfrastructuur (zwembad, sporthallen) - situatieschets van omgeving Excelsiorlaan en omgeving

6 VRAGEN & VARIA CONTACTEN : Gemeente : secretariaat@zaventem. be Tel
VRAGEN & VARIA CONTACTEN : Gemeente : Tel. : Fedasil :


Download ppt "Informatiemoment 04 maart 2016"

Verwante presentaties


Ads door Google