De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN

Verwante presentaties


Presentatie over: "STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN"— Transcript van de presentatie:

1 STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN

2 SCHOOL- ONDERWIJS BEROEPS- EN -OPLEIDING HOGER VOLWASSENEN- EDUCATIE JEUGD SPORT

3 KERNACTIE 1 KERNACTIE 2 KERNACTIE 3

4 WAT IS HET? Strategische partnerschappen beogen de ontwikkeling, overdracht en/of toepassing van innovatieve praktijken te bevorderen evenals de tenuitvoerlegging van gezamenlijke initiatieven die samenwerking, intercollegiaal leren (peer learning) en uitwisseling van ervaring op Europees niveau stimuleren.

5 strategische partnerschappen die innovatie ondersteunen
strategische partnerschappen die de uitwisseling van goede praktijken ondersteunen strategische partnerschappen die innovatie ondersteunen school exchange partnerships

6 STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN DIE DE UITWISSELING VAN GOEDE PRAKTIJKEN ONDERSTEUNEN
De belangrijkste doelstelling is organisaties toe te laten om netwerken te ontwikkelen en te versterken, hun capaciteit om te werken op een transnationaal niveau te verbeteren, ideeën, praktijken en methodes uit te wisselen en te confronteren. Geselecteerde projecten kunnen ook tastbare resultaten maken, en worden verondersteld het resultaat van hun activiteiten te verspreiden, maar dan op een manier die overeenkomt met het doel en de reikwijdte van het project. Deze resultaten en activiteiten worden gecofinancierd via het standaardbudget voor projectbeheer en projectuitvoering. Strategische partnerschappen in het domein hoger onderwijs komen niet in aanmerking voor dit type project.

7 STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN DIE INNOVATIE ONDERSTEUNEN
Projecten worden verondersteld innovatieve resultaten te ontwikkelen, en/of betrokken te zijn bij intensieve verspreidings- en exploitatieactiviteiten van bestaande en nieuwe producten of vernieuwende ideeën. Aanvragers hebben de mogelijkheid om een gericht budget voor ‘intellectuele resultaten’ en ‘multiplicator evenementen’ te vragen met als doel een direct antwoord te bieden op het innovatieve aspect van de actie. Dit type van projecten staat open voor alle domeinen van onderwijs, opleiding en jeugd.

8 WELKE ORGANISATIES? BEDRIJVEN HOGESCHOLEN SCHOLEN … OVERHEDEN
SECTORORGANISATIES ONDERZOEKSINSTELLINGEN NGOs STICHTINGEN CULTURELE ORGANISATIES SOCIALE PARTNERS UNIVERSITEITEN

9 HORIZONTALE PRIORITEITEN
PRIORITEITEN HOGER ONDERWIJS PRIORITEITEN SCHOOL-ONDERWIJS PRIORITEITEN BEROEPS-ONDERWIJS EN -OPLEIDING PRIORITEITEN VOLWASSENEN-EDUCATIE PRIORITEITEN JEUGD

10 ACTIVITEITEN curricula, cursussen, gezamenlijke studieprogramma’s, gemeenschappelijke modules (inclusief e-modules), integratie van leermethodes (afstand, deeltijds, modulair leren); leer-, onderwijs-, vormingsmateriaal en –methoden, pedagogische benaderingen, instrumenten; projectmatige samenwerking, peer-learning, workshops, virtuele labo’s, virtuele samenwerkingsruimten; capaciteitsvorming en netwerkingsactiviteiten; uitwerking en implementatie van strategische samenwerkingsplannen; activiteiten voor informatie, begeleiding, coaching en counseling; onderzoeken, vergelijkende analyses, verzamelen van ondersteunend bewijsmateriaal; definiëren van kwaliteitsstandaarden en competentiegerichte profielen / beroepsprofielen; het verbeteren van kwalificatiekaders, credit transfer, kwaliteitsborging, erkenning en validering; opleidings-, onderwijs- en leeractiviteiten;

11 OPLEIDINGS-, ONDERWIJS- EN LEERACTIVITEITEN
SOORT ACTIVITEIT VAN BIJZONDER BELANG VOOR GEMENGDE MOBILITEIT VAN LERENDEN 4 DOMEINEN UITWISSELINGEN VAN KORTE DUUR VAN GROEPEN SCHOLIEREN SCHOOLONDERWIJS BEROEPSONDERWIJS EN -OPLEIDING INTENSIEVE STUDIEPROGRAMMA’S HOGER ONDERWIJS GEZAMENLIJKE OPLEIDINGSEVENEMENTEN VAN KORTE DUUR VOOR PERSONEEL LANGDURENDE STUDIEMOBILITEIT VAN SCHOLIEREN LANGDURENDE ONDERWIJS- EN OPLEIDINGSOPDRACHTEN

12 AANVRAAG 1 AANVRAAG NAMENS ALLE PARTNERS WEBFORMULIER
EVALUATIE EN SELECTIE DOOR NA VAN DE COÖRDINATOR BIJ SELECTIE: 2 VORMEN VAN CONTRACT coördinator partner coördinator partner SCHOOL EXCHANGE STANDAARD

13 EVALUATIECRITERIA RELEVANTIE VAN HET PROJECT 30
KWALITEIT VAN PROJECTONTWERP EN -UITVOERING 20 KWALITEIT VAN HET PROJECTTEAM EN DE SAMENWERKINGSREGELINGEN EFFECT EN VERSPREIDING

14 FINANCIERING SCHOOL EXCHANGE GOEDE PRAKTIJKEN INNOVATIE management
leeractiviteiten uitzonderlijke kosten special needs management projectmeetings leeractiviteiten uitzonderlijke kosten special needs management projectmeetings intellectuele outputs multiplierevents leeractiviteiten uitzonderlijke kosten special needs

15 FINANCIERING UNIT CONTRIBUTION €275 €530 1 DOCENT BRUSSEL NAAR WENEN
GROTENDEELS UNIT CONTRIBUTION 1 DOCENT BRUSSEL NAAR WENEN MAANDAG / VRIJDAG JOINT STAFF TRAINING EVENT €275 REIS €530 VERBLIJF

16 AANVRAAGFORMULIEREN PROGRAMMAGIDS GIDS VOOR EVALUATOREN

17 BEROEPSONDERWIJS EN –OPLEIDING UITWISSELING GOEDE PRAKTIJKEN
9:30 ALGEMENE INTRODUCTIE AUDITORIUM A006 11:10 PAUZE 11:25 PRIORITEITEN SCHOOLONDERWIJS BEROEPSONDERWIJS EN –OPLEIDING A011 HOGER ONDERWIJS B212 VOLWASSENENEDUCATIE A002 12:15 LUNCH VIP-RUIMTE -1 13:00 SCHOOL EXCHANGE UITWISSELING GOEDE PRAKTIJKEN INNOVATIE 14:00 15:00 TIPS VOOR AANVRAGERS


Download ppt "STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN"

Verwante presentaties


Ads door Google