Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErna Petra Brabander Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Instructie Triage en Privacy
2
Wat is Triage Triage is het proces waarbij:
bewuste keuzes gemaakt worden over de aard van een casus Deze keuze is bepalend voor de vraag: wie de casus oppakt (SBT, intaker, Expertiseteam, anders) routing hoe en wanneer ZRM en 1G1P gebruikt worden methodisch welke gegevens opgevraagd en gedeeld worden privacy wat er vastgelegd wordt rapportage
3
Aard van de casus Enkelvoudig: SBT
Er is een of meerdere problemen, maar deze zijn niet gerelateerd, Conclusie: geen noodzaak om gegevens te delen, ZRM op relevantie gebieden en 1G1P voor zover bekend Meervoudig: SBT (kortdurend) of intaker/Expertiseteam (langdurig) Problematiek op verschillende leefterreinen is gerelateerd, samenhangende aanpak is nodig klant wordt in staat geacht op termijn zelf weer de regie te voeren én klant heeft probleembesef én klant werkt mee aan voorgestelde proces én er is geen sprake van een onveilige situatie Conclusie: gegevens delen is van belang, ZRM en 1G1P nodig Multi probleem: Intaker/Expertiseteam/gedwongen kader Er is een veelheid aan problemen, die gerelateerd zijn en er is dreiging tot escalatie klant is niet in staat om binnen afzienbare tijd zelf regie te voeren of actieve bijdrage aan hulpverlening te leveren klant heeft onvoldoende probleembesef en/of klant werkt niet meer vrijwillig mee en hulp is niet meer vrijblijvend en/of er is sprake van een onveilige situatie Conclusie: gegevens delen is noodzaak (evt. zonder toestemming), ZRM en 1G1P noodzakelijk
4
Privacy en rapportage Duidelijke en transparante communicatie naar de klant Bespreken met de klant welke informatie écht nodig is, van wie en waarom Leg uit met wie de casus besproken wordt en waarom? Meldt dat er een dossier aangemaakt wordt en dat de klant inzagerecht heeft. Vraag om specifieke toestemming per situatie, dmv toestemmingsformulier. Bewuste keuzes maken Maak bewuste keuzes aan de hand van de VOB procedure Vraag: welke vraag heeft de cliënt (doel hulpverlening) Overweging: welke overwegingen heb je adhv informatie, situatie en evt risico’s Besluit: welk besluit neem je over de in te zetten hulpvormen, route en actie Rapporteren Aard van de probleemsituatie (enkelvoudig, meervoudig, multi-probleem) Vraag-Overweging-Besluit (VOB) opnemen bij motivering Overzicht van welke gegevens bij wie zijn opgevraagd Trajectbegeleider en Regisseur benoemen 10 geboden voor rapporteren: o.m. - Feiten, observaties en meningen uit elkaar houden - ‘Need to know’ informatie opnemen, géén ‘nice to know’
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.