Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBernard van Dijk Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Regio IJmond (Beverwijk, Heemskerk en Velsen)
2
Stand van zaken Huidige manier van werken
Overeenkomst eindigt Contracten met in totaal 4 aanbieders Wens van alle partijen (aanbieders én gemeenten) om meer in gesprek te gaan met elkaar Afstemming en toetsing/advisering met Wmo adviesraden
3
Bestuurlijke opdracht. cliënt perspectief. binnen financiële kaders
Bestuurlijke opdracht cliënt perspectief binnen financiële kaders vernieuwing & innovatie samenwerking ruimte voor meer aanbieders Landelijke ontwikkelingen code verantwoordelijk marktgedrag thuisondersteuning jurisprudentie over huishoudelijke ondersteuning Uitgangspunten van de code: werken vanuit clientperspectief, kansen voor decentralisatie, gezonde arbeidsmarkt, transparant inzicht in reële kosten, dialooggericht aanbesteden, duurzaam meerjarig partnerschap
4
Hoe gaan we verder? Bestuurlijke aanbesteding
Continueren van huidige werkwijze (mogelijk in de toekomst naar resultaatgericht) Wat is het doel van deze aanbesteding? Goede huishoudelijke hulp inkopen vanaf 1 januari 2017 Meer samenwerking Ruimte voor nieuwe, lokale aanbieders Ontwikkelen van innovatie in het zorgaanbod filmpje over Ouderen en zorg vs technologie Filmpje gaat over servicerobots bij mensen thuis (± 4 min) over robot Rose, bedoeld als idee/inspiratie van de diverse mogelijkheden mbt innovatie. Zeker niet bedoeld dat dit in deze regio ook zou moeten
5
Bestuurlijke aanbesteding (1)
Bestuurlijk aanbesteden … Is een vorm van een zgn. 2B-aanbesteding Geeft een aantal mogelijkheden die bij courante aanbestedingsvorm niet mogelijk zijn: Dialoog tijdens de aanbestedingsfase, in principe over alle onderwerpen Instroom andere contractpartners tijdens de uitvoeringsfase (waaronder bij faillissement) Langere looptijd van contracten mogelijk (niet per sé 4 jaar) De cliënt staat centraal Contracten komen na overleg tot stand. Er is een fysieke en een digitale overlegtafel. De digitale tafel is er voor alle zorgaanbieders en voor de communicatie en transparantie.
6
Bestuurlijke aanbesteding (2)
7
Route bestuurlijke aanbesteding (1)
8
Route bestuurlijke aanbesteding (2)
5. Realistische tarieven: Zorgaanbieders doen voorstellen om tot zo’n tarief te komen deze dialoog gebeurt schriftelijk en individueel 6. Gemeenten stellen Programma van Eisen en het tarief vast 7. Toch oneens? gemeente vrij is om niet te gunnen zorgaanbieders vrij om geen overeenkomst te sluiten 8. Publicatie definitieve versies van alle aanbestedingsstukken en de namen van de gecontracteerde zorgaanbieders op TenderNed 9. Tijdens looptijd overeenkomst kunnen (nieuwe) zorgaanbieders toetreden: voldoen aan de minimumeisen akkoord met alle voorwaarden
9
Bijeenkomsten Startbijeenkomst (heden, binnen Aanbestedingswet 2012)
Bijeenkomst 26 mei vaststellen van de basisovereenkomst verder inhoud geven aan de uitvoeringsovereenkomst Bijeenkomst 23 juni vaststellen van de uitvoeringsovereenkomst afstemming met betrekking tot implementatie nieuwe overeenkomst Verder nog: onderhandeling over tarief
10
Een eerste inhoudelijke discussie
De samenwerking met elkaar. Welke innovatiemogelijkheden zijn er? Wat kunnen we op korte termijn realiseren en wat op lange termijn? Welke partners hebben we aanvullend nodig Welke activiteiten vallen onder de hulp bij het huishouden: - afbakening van de ruimtes en frequenties - handhaven we het huidige verschil tussen HH1 en HH2 Afstemming met individuele begeleiding / HH3
11
De Velsertunnel is afgesloten vanaf 15 april 2016 tot januari 2017!
Vervolgafspraken Agenda, verslaglegging Hoe en waar vragen stellen Vervolgbijeenkomsten: Donderdag 26 mei, – uur in Beverwijk Donderdag 23 juni, – uur in Beverwijk Let op: De Velsertunnel is afgesloten vanaf 15 april 2016 tot januari 2017!
12
Vragen of opmerkingen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.