Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLudo de Coninck Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1
2
Weten wat een promotieplan is 2. Weten hoe je een promotieplan maakt?
Marketing Weten wat een promotieplan is 2. Weten hoe je een promotieplan maakt?
3
Marketing Het promotieplan Hoe deze week nu verder?
4
1. Het promotieplan Een nieuw product: waar zal de nadruk op liggen?
Marketing 1. Het promotieplan Een nieuw product: waar zal de nadruk op liggen?
5
Marketing Promotie is in deze (opstart)fase vooral gericht op het verkrijgen van naamsbekendheid
6
Promotie Reclame Public Relations Sales Promotions Persoonlijke
Marketing Promotie Reclame Public Relations Sales Promotions Persoonlijke Verkoop Naamsbekendheid: welke van de 4 meest geschikt?
7
Deze commercial zag je 10 jaar geleden vooral op:
TV Tegenwoordig zie je deze commercials ook op: TV, Facebook, Youtube en websites zijn ‘promotiekanalen’
8
Bedenk individueel 3 verschillende promotiekanalen
Marketing Bedenk individueel 3 verschillende promotiekanalen Deel deze met je buurman/buurvrouw Bedenk er samen nog 2 extra promotiekanalen bij Schrijf 2 promotiekanalen op het bord Kies hierna een ander duo etc.
9
Keuze promotiekanalen wordt bepaald door?
& Promotiebudget
10
Marketing 2. Hoe deze week nu verder? Bepaal als groep welke promotiekanalen jullie willen gaan gebruiken (Motiveer ook waarom!) 2. Geef hierbij ook aan waar (locatie). Ook hier: motiveer waarom ! Hou hierbij rekening met: - Doelgroep - Kernwaarde (wat, welke boodschap) - Promotiebudget (*)
11
Welke promotiekanalen? Billboard Waar? Stations Waarom?
Marketing Een voorbeeld 1: Doelgroep “65+-ers”: Welke promotiekanalen? Billboard Waar? Stations Waarom? 65+-ers maken veel gebruik van OV
12
Doelgroep “jongeren”: Welke promotiekanalen?
Marketing Een voorbeeld 2: Doelgroep “jongeren”: Welke promotiekanalen? Waar? Youtubekanaal van vloggers…. Waarom? Jongeren zitten veel op Youtube
13
Marketing
14
Doelgroep Interesses Promotiekanaal
Marketing Doelgroep Interesses Promotiekanaal
15
Onderdeel Promotieplan heeft ‘2 kanten’:
Marketing Onderdeel Promotieplan heeft ‘2 kanten’: Bedenken doelgroep - welk promotiekanaal – waar - waarom? 2. a. Inhoudelijk: “welke boodschap?” (kernwaarde !!) b. Creatief: “hoe” & “in welke vorm”? (*) Verdeel deze 2 onderdelen onder groepsleden, naar interesse & vaardigheden!
16
Marketing
17
Deelopdracht Promotieplan
Marketing Inlevermap 19 januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Promotieplan Volgende week: Het mediaplan
18
Marketing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.