Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHerman van der Laan Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Achtergronden & Opzet April 2009
2
De chemische industrie in de media:
3
Imago (petro) chemische industrie
Benchmark favourability Industries in NL Tele- coms Food Phar- maceu- ticals Elec- tricity Auto- mobile Petrol/ Oil Chemi- cals Nuclear Energy 2004 2006 Net positive Net negative -50 -30 -10 10 30 50 70 Een paar feiten over de Nederlandse chemische industrie (bron: Pan European Survey 2006, Cefic): Alhoewel het imago van de Nederlandse chemische industrie iets beter is geworden, denkt in 2006 slechts 43% van de respondenten positief over de Nederlandse chemische industrie. Het merendeel echter meer negatief (maar liefst 57%). Dit resulteert in een negatief verschil van 14% (dit zie je in de figuur terug) Binnen de Nederlandse industrie staat de chemische industrie bijna onderaan als het om imago gaat, alleen de kernenergie sector staat onder ons.
4
Doelgroep: BRZO / PBZO bedrijven in Zuid-West Nederland.
Andere bedrijven uit de bredere sector “proces industrie” maar ook uit andere industrie takken die affiniteit hebben met de doelstellingen van de MCV. Contractor firma’s die werken voor deze bedrijven.
5
Doel BZW Masterclass Veiligheid:
De BZW Masterclass wil als platform fungeren om: De veiligheid in de proces industrie verder verhogen dmv. het uitwisselen kennis en ervaringen. Bij te dragen aan het positieve imago van de proces industrie in Nederland. Formeel opgericht op 20 Juni 2007. Ca. 40 lidbedrijven. “Community” Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging.
6
Werkwijze: Management commitment door ondertekenen protocol.
Minimaal 4 plenaire workshops per jaar (VGM onderwerpen). Brengplicht en haalrecht principe: actief delen van kennis en ervaring door middel van discussie, lezingen, etc. Belangrijk hierbij is ´openheid in beslotenheid´. Uitwisselen van leerervaringen uit incidenten. Ondersteuning door BZW (website). Beschikbaarheid coördinator (1/2 FTE). Externe communicatie in overleg met stuurgroep. Website & netwerkfunctie.
7
Organisatie: Stuurgroep Beleid, externe communicatie en zorgen voor naleving protocol. Scope MCV aktiviteiten. Coördinator Inhoudelijk organiseren en voorbereiden workshops. Verzorgen materialen. Ondersteuning leden. Leden Actief kennis en ervaring delen !!! Inhoud workshops. BZW Adviesfunctie en secretariaat.
8
Succesfactoren Grote betrokkenheid leden.
Support directies lidbedrijven. Inspelen op actuele onderwerpen. Professionele ondersteuning. “Openheid in beslotenheid”. Coordinator beschikbaar voor ondersteuning. Communicatie via ledenportaal.
9
Voor meer informatie www.bzw.nl zandvoort@bzw.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.