De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Retailtour Mechelen – 19 april 2018

Verwante presentaties


Presentatie over: "Retailtour Mechelen – 19 april 2018"— Transcript van de presentatie:

1 Retailtour Mechelen – 19 april 2018
De ambities van het Mechels kernwinkelgebied

2 De band met huidig kooppubliek versterken
DE UITDAGINGEN De band met huidig kooppubliek versterken Kooppubliek aantrekken uit een wijdere regio dan vandaag het geval is Goede mix shoppen en horeca Fysieke handelszaken combineren met internet verkoop.

3 Alle neuzen in dezelfde richting Meten is weten
DE AANPAK Alle neuzen in dezelfde richting Meten is weten Ruimtelijk economisch kader retail Proactieve benadering Handenvrij shoppen Bereikbaarheid

4 De aanpak: alle neuzen in dezelfde richting
HAR Mechelen Meemaken

5 De aanpak: alle neuzen in dezelfde richting
Interactie tussen MM, VisitMechelen, Mmmechelen Feest -afstemmen communicatiecampagnes -intens overleg aanpak events -hoe elkaar versterken

6 De aanpak: meten is weten
Passantentellingen Enquêtes Waar bewegen de kopers zich? Waar komt het kooppubliek vandaan ? Verblijftijd

7 De aanpak: ruimtelijk economisch kader
Welke functies in welke straat Verweven van functies in de binnenstad Welke sfeer willen we in een bepaalde straat Afbakening kernwinkelgebied Doel: kernwinkelgebied versterking

8 De aanpak: proactief MEchelse voedingsbodem voor STarters
Mest zet in op pop-up winkels

9 Horeca-incubator THE BOX
De aanpak: proactief Horeca-incubator THE BOX

10 De aanpak: proactief Locatiegesprekken Aftoetsen aan ruimtelijk economisch kader retail van functiewijzigingen Startersbegeleiding Retailtour

11 De aanpak: bereikbaarheid
Parkeergeleiding en signalisatie + opdrijven capaciteit

12 De aanpak: bereikbaarheid
Shoppingshuttle Nieuwe route Grote Markt – randparking (jun ‘16) Eenduidigheid en hogere frequentie Grote stijging gebruikers

13 De aanpak: bereikbaarheid
Fietsdeelsysteem Openbaar vervoer / pendelbus Vlakke stenen op stapzones Ambassadeursschap handelaars


Download ppt "Retailtour Mechelen – 19 april 2018"

Verwante presentaties


Ads door Google