Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdVolker Adler Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Retailtour Mechelen – 19 april 2018
De ambities van het Mechels kernwinkelgebied
2
De band met huidig kooppubliek versterken
DE UITDAGINGEN De band met huidig kooppubliek versterken Kooppubliek aantrekken uit een wijdere regio dan vandaag het geval is Goede mix shoppen en horeca Fysieke handelszaken combineren met internet verkoop.
3
Alle neuzen in dezelfde richting Meten is weten
DE AANPAK Alle neuzen in dezelfde richting Meten is weten Ruimtelijk economisch kader retail Proactieve benadering Handenvrij shoppen Bereikbaarheid
4
De aanpak: alle neuzen in dezelfde richting
HAR Mechelen Meemaken
5
De aanpak: alle neuzen in dezelfde richting
Interactie tussen MM, VisitMechelen, Mmmechelen Feest -afstemmen communicatiecampagnes -intens overleg aanpak events -hoe elkaar versterken
6
De aanpak: meten is weten
Passantentellingen Enquêtes Waar bewegen de kopers zich? Waar komt het kooppubliek vandaan ? Verblijftijd
7
De aanpak: ruimtelijk economisch kader
Welke functies in welke straat Verweven van functies in de binnenstad Welke sfeer willen we in een bepaalde straat Afbakening kernwinkelgebied Doel: kernwinkelgebied versterking
8
De aanpak: proactief MEchelse voedingsbodem voor STarters
Mest zet in op pop-up winkels
9
Horeca-incubator THE BOX
De aanpak: proactief Horeca-incubator THE BOX
10
De aanpak: proactief Locatiegesprekken Aftoetsen aan ruimtelijk economisch kader retail van functiewijzigingen Startersbegeleiding Retailtour
11
De aanpak: bereikbaarheid
Parkeergeleiding en signalisatie + opdrijven capaciteit
12
De aanpak: bereikbaarheid
Shoppingshuttle Nieuwe route Grote Markt – randparking (jun ‘16) Eenduidigheid en hogere frequentie Grote stijging gebruikers
13
De aanpak: bereikbaarheid
Fietsdeelsysteem Openbaar vervoer / pendelbus Vlakke stenen op stapzones Ambassadeursschap handelaars
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.