Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJulia Fuhrmann Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
2
Een doelgroep kunnen bepalen met behulp van gestelde criteria
Marketing Een doelgroep kunnen bepalen met behulp van gestelde criteria Een keuze kunnen maken in welk prijssegment je vakantiecentrum valt Bepalen hoe je als vakantiecentrum graag gezien wordt?
3
Marketing Doelgroep 2. Prijs 3. Identiteit & Imago
4
Marketing 1. Doelgroep Een afgebakende groep personen waar een product, dienst, campagne of organisatie zich op richt
5
Een doelgroep bepalen: waarom?
Marketing Een doelgroep bepalen: waarom? # wanneer je weet welke media je doelgroep ‘gebruikt’, kun je je reclame/communicatie/promotie efficiënter inzetten # wanneer je weet wat de behoeften/hobby’s/interesses zijn van je doelgroep kun je hier beter & sneller op in spelen
6
Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen
Marketing Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen 1. Geografisch (*) Demografisch Sociaal-economisch Gedrag Nederland Leeftijd, geslacht Inkomen, opleiding Leefstijl, hobby’s & interesses
7
Marketing 2. Prijs Gaat hier nu om ‘prijsbeleving’ van de klant, niet om een prijs te bepalen! Go to en enter the code:
8
2. Identiteit & Imago Identiteit Imago Identiteit
Marketing 2. Identiteit & Imago Wie zijn wij? Identiteit Hoe gedraag we ons? Hoe zien anderen ons? Imago Identiteit Het beeld dat de onderneming wil uitdragen Imago Het beeld dat de klant heeft over de onderneming
9
Ideale situatie ‘organisatie’
Marketing Ideale situatie ‘organisatie’ Hoe gedraag we ons? Wie zijn wij? Hoe zien anderen ons? Identiteit = Imago
10
Het beeld dat de onderneming wil uitdragen
Marketing Het beeld dat de onderneming wil uitdragen “hoe de organisatie door de klant gezien wilt worden” Voorbeelden Kernwaarden organisatie: Betrouwbaar Ondernemend Vernieuwend Kwaliteit Innovatief Duurzaam Service Deskundig Betrokken Degelijk
11
In de praktijk Imago? Identiteit?
Marketing In de praktijk Imago? Identiteit? Aan welke kernwaarde(n) Met welke kernwaarde(n) denken jullie? wil de organisatie geassocieerd (gezien) worden? Kwaliteit & Service Goedkoop
12
Een Imago kun je op verschillende manieren beïnvloeden: Product Plaats
Marketing Een Imago kun je op verschillende manieren beïnvloeden: Product Plaats Prijs Promotie Personeel
13
Marketing Product Plaats Prijs Promotie Personeel
14
Creëer beleving & sfeer!
Marketing Creëer beleving & sfeer!
15
Marketing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.