De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DWF Digitaal Wedstrijd Formulier

Verwante presentaties


Presentatie over: "DWF Digitaal Wedstrijd Formulier"— Transcript van de presentatie:

1 DWF Digitaal Wedstrijd Formulier

2 Inhoud Introductie Wedstrijd toevoegen Gegevens aanpassen
Wedstrijd starten Acties toevoegen Wedstrijd afsluiten Synchronisatie Instellingen

3 Introductie Het Digitaal Wedstrijd Formulier werkt eenvoudig. U kunt ruim voor de wedstrijd de wedstrijdgegevens ophalen. U krijgt dan direct alle gegevens die nodig zijn zoals wedstrijdnummer, scheidsrechters, spelers en coaches. Voordat de wedstrijd begint kunt u hierin aanpassingen aanbrengen. Een invaller kan eenvoudig worden toegevoegd aan de spelerslijst. Zodra de wedstrijd begint heeft u alles gereed. Elke keer als er een actie plaatsvindt in de vorm van een doelpunt kunt u deze direct vastleggen. U ziet dit ook direct in beeld. Bij het aanmaken van fouten hoeft u alleen de actie te registreren het systeem vooorziet het formulier van alle kruisjes en strepen die gezet moeten worden.

4 Introductie Eén van de bijzondere eigenschappen van het Digitaal Wedstrijd Formulier is dat de bediening eenvoudig is. U hoeft alleen maar aan te geven wie wat heeft gedaan. Hiervoor zijn drie muisklikken nodig. Daarnaast geeft u de tijd op en de actie ligt vast.

5 Opstarten Of via Verkenner : Of via snelkoppeling op bureaublad

6 Wedstrijd toevoegen Voeg de wedstrijden toe op een plaats waar je internetverbinding hebt. (mogelijk vanaf 3 dagen voor de wedstrijd)

7 Wedstrijd toevoegen

8 Wedstrijd toevoegen

9 Wedstrijd toevoegen

10 Wedstrijd toevoegen Als alle wedstrijden toegevoegd zijn staan nu in de lijst. De laptop kan nu meegenomen worden naar het zwembad. Een internetverbinding aan het zwembad is niet noodzakelijk.

11 Gegevens aanpassen 30 Minuten voor aanvang van de wedstrijden
Afgevaardigden controleren de spelerslijsten + passen aan waar nodig

12 Gegevens aanpassen Wedstrijd aanduiden
Klik op “instellingen formulier”

13 Gegevens aanpassen 4 tabbladen Wedstrijd: alg. gegevens Thuisploeg
Uitploeg Officials

14 Gegevens aanpassen Tabblad wedstrijd
Wedstrijdnr en afdeling staan bovenaan Controleer : periodetijd (bv 8 min voor senioren) Aantal time outs Pauzes tussen de periode Ev. Strafworpen invullen bij beslissende wedstrijden Sla op bij wijzigingen

15 Gegevens aanpassen Tabblad Thuisploeg/Uitploeg Max 13 spelers Coach
met capnummer 1 aanvoerder Coach Ev. Hulpcoach Voorbereiding kan gebeuren in waterpolo-online zodat enkel nog last-minute aanpassingen moeten gebeuren

16 Gegevens aanpassen Tabblad Thuisploeg/Uitploeg Aanpassingen:
Persoon aanduiden Klik op wijzigen gegevens

17 Gegevens aanpassen Tabblad Thuisploeg/Uitploeg Aanpassen gegevens:
Actief aan/afvinken Aanvoerder aan/afvinken Capnummer wijzigen naar een nummer die nog niet in de lijst staat (ev. eerst blanco maken en dan andere speler aanpassen als nummers moeten wisselen) Functie wijzigen (coach/hulpcoach)

18 Gegevens aanpassen Tabblad Thuisploeg/Uitploeg Toevoegen gegevens:
Klik op toevoegen nieuw item Is er een internetverbinding : uit spelerlijst speler of coach selecteren Zonder internetverbinding : naam en voornaam zelf invullen

19 Gegevens aanpassen Tabblad Thuisploeg/Uitploeg
Speciale situatie SPELER/COACH: Zet de betrokken speler in de lijst van spelers volgens de normale procedure Klik op “toevoegen nieuw item” Kies de betrokken persoon NIET uit de lijst Vul voornaam in Vul achternaam in Kies “Coach” als functie Klik op ok Opm: geen coach in lijst = geen TimeOut mogelijk!

20 Gegevens aanpassen Tabblad Officials Idem voor aanpassen/toevoegen
Scheidsrechter(s) Tafelofficials Tijdopnemer 30 sec 1e secretaris Ev 2e secretaris Afgevaardigde vd scheidsrechter Afgevaardigde bezochte club Afgevaardigde bezoekende club Idem voor aanpassen/toevoegen Tip : alle tafelofficials en spelers kunnen al op voorhand ingegeven worden via waterpolo-online

21 Gegevens aanpassen Tabblad Officials: Opmerking:
Als de scheidsrechter afwezig is: Klik op de afwezige scheidsrechter Klik op “Wijzigen deelnemer” Klik op vinkje “actief” om hem op inactief te zetten

22 Gegevens aanpassen Tabblad Officials: Opmerking:
Nieuwe scheidsrechter toevoegen: Klik op “toevoegen nieuw item” Vul de voornaam in Vul de naam in Kies de functie “scheidsrechter” Klik op “ok”

23 Gegevens aanpassen Controle identiteitskaarten :
15 minuten voor de wedstrijd Door de scheidrechter samen met de afgevaardigden

24 Gegevens aanpassen Als alles ingevuld is zal de scheidsrechter het tabblad “instellingen” sluiten Controleer goed ! Na het starten van een wedstrijd kan je geen personen meer toevoegen

25 Wedstrijd starten De scheidsrechter klikt op “wedstrijd starten”

26 Wedstrijd starten Keuze tussen tijd oplopend of aflopend (volgens tijdsaanduiding in zwembad) Werkelijke aanvangstijd kun je nog aanpassen

27 DWF

28 DWF Stand & Periode Volgende periode / vorige periode
Start stop timer Time Out en Pauze Pauze timer Time Out Timer

29 Acties invoeren Spelers in het water aanduiden (omcirkelen)
Druk op “Speler in het water” Spelers aanduiden die aan het spel deelnemen om ze te activeren/deactiveren Opm: spelers die al een actie gedaan hebben kunnen niet meer gedeactiveerd worden

30 Acties invoeren Acties invoeren: 3 muisklikken + 3 getallen + enter
Klik op de actie Klik op persoon die de actie gedaan heeft Klik op Actie Toevoegen Tijd ingeven (3 getallen) Enter

31 Acties invoeren

32 Acties invoeren Volgende actie:
De tijd staat automatisch op de laatst ingevoerde tijd. Je kan geen tijd ingeven die eerder is dan de laatst ingevoerde actie

33 Acties invoeren Uitsluiting:
Na het ingeven van een uitsluiting krijgt de betrokken speler automatisch een kruisje naast zijn naam. (ook bij penalty, out def, enz..)

34 Acties invoeren Foutje gemaakt? Klik op de actie
Klik op actie wijzigen In de pop-up kan de de speler wijzigen of de actie wijzigen Als de tijd verkeerd is klik je op “Verwijderen” en geef je daarna de actie opnieuw in op de juiste tijd.

35 Acties invoeren

36 Acties invoeren Start van een nieuwe periode :
Klik op volgende periode Bij de stand wordt de periode aangepast + nieuwe acties starten terug met de volledige speeltijd Opmerking: Wijzigen van acties in een voorgaande periode is niet meer mogelijk! (tenzij je eerst alle acties van de nieuwe periode wist, 1 periode terugkeert en dan wijzigt) Wacht dus zo lang mogelijk om de volgende periode te starten.

37 Acties invoeren Speciale acties: Time-out, Gele kaart en Rode kaart
Worden op de coach (of hulpcoach) vastgelegd Bij een time-out start de timer automatisch (enkel als hulp)

38 Acties invoeren Speciale acties:
Capwissel (bij begin van een nieuwe periode) Klik op capwissel Selecteer de juiste ploeg 2 Spelers aanduiden Tijd ingeven : altijd begin van een periode Opmerking : de eventuele fouten worden mee verschoven met de speler

39 Acties invoeren Speciale acties: Penaltyreeks
Strafworpen moeten ingevuld worden bij de gegevens van de wedstrijd (zie vroeger) Extra knop is dan zichtbaar 1 Klik op strafworpen 2 Klik op “selecteer speler” 3 Kies de speler 4 Kies doelpunt of mis Tijd wordt ingevuld in periode 8 en 0:00 Herhaal voor de volgende penalties

40 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten
De scheidsrechter klikt op “Afsluiten van de wedstrijd” Controle spelers : staan alle spelers actief die meegedaan hebben aan de wedstrijd Als ok : klik op “ok” Als niet ok : klik op “Annuleren” en doe de aanpassingen

41 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten
Het systeem vraagt dan nogmaals of de wedstrijd effectief afgelopen is

42 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten
In pop-up “Einde wedstrijd”: zal de scheidsrechter De eind tijd controleren Aanvinken of er klachten zijn : max 15 minuten na de wedstrijd Aanvinken of de wedstrijd vroegtijdig is stopgezet

43 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten - vervolg
In pop-up “Einde wedstrijd”: zal de scheidsrechter Opmerkingen invullen: De vergoeding van de scheidsrechters Ev Korte omschrijving van klacht Eventueel de spelers die een automatische sanctie krijgen + het aantal speeldagen sanctie Nieuw : beste spelers vd match: Elke coach geeft de nrs van de 3 beste spelers van de tegenstander door bv in een wedstrijd BZK-ROSC: ROSC: BZK: 4-6-7 De scheidsrechter geeft de ploeg en het nummer door van de 2 beste spelers van de wedstrijd ROSCC: 4 en BZK:7

44 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten - vervolg
In pop-up “Einde wedstrijd”: zal de scheidsrechter Bij “Letsel” invullen: nummer, ploeg + nummer + omschrijving van het letsel Ev. Nog een adres : krijgt dan ook het wedstrijdformulier De scheidsrechter klikt daarna zelf op ok om alles definitief door te sturen

45 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten
De wedstrijd is nu afgesloten en krijgt een controlecode Als er internetverbinding is worden de formulieren automatisch verzonden.

46 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten
In het uitzonderlijke geval dat er toch nog zaken moeten toegevoegd worden kan de wedstrijd terug open gebroken worden en kun je de aanpassingen nog maken. Bij het opnieuw afsluiten krijgt de wedstrijd een nieuwe controlecode. De bond ontvangt dan steeds beide documenten zodat ze kunnen zien wat er toegevoegd is.

47 Wedstrijd afsluiten Wedstrijd afsluiten
Via de knop “afdruk maken van de lijst” kan je ook het wedstrijdformulier bekijken. Deze knop kan ook voor de wedstrijd gebruikt worden om een spelerslijst af te drukken voor de aankondiging van de ploegen.

48 Sychronisatie Synchronisatie Als er internet is aan het zwembad:
Wedstrijd kan gevolgd worden via de : acties worden live weergeven Na de wedstrijd worden de wedstrijdbladen automatisch doorgestuurd naar de bond + ev. Extra ingestelde adressen Is er geen internet in het zwembad: Wedstrijd kan niet live gevolgd worden Synchronisatie (=doorsturen van de formulieren) moet nog gebeuren op een plaats waar je wel een internetverbinding hebt UITERLIJK 2 uur na het afsluiten van de wedstrijd

49 Sychronisatie Synchronisatie op een plaats met internetverbinding
Klik op “Uitwisseling” Selecteer de wedstrijd Klik op “Synchroniseren”

50 Instellingen Onder vaste gegevens: Instellingen :
Vaste wedstrijdgegevens invullen Klok standaard op af/oplopend zetten Herstel : enkel voor hulp via de programmeur vh programma Live-update : om nieuwe updates van het programma te installeren Ploegen : zelf ploeg aanmaken om bijvoorbeeld snel een oefenwedstrijd in te geven Nieuwe wedstrijd toevoegen / oefenwedstrijd kiezen / fictief wedstrijdnummer ingeven Via “openen” kan je de eigen ploegen invullen

51 Vragen ?


Download ppt "DWF Digitaal Wedstrijd Formulier"

Verwante presentaties


Ads door Google