De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

N. Keersebilck, Directeur

Verwante presentaties


Presentatie over: "N. Keersebilck, Directeur"— Transcript van de presentatie:

1 N. Keersebilck, Directeur
REO Veiling : Kwaliteit onze dagelijkse zorg N. Keersebilck, Directeur

2 N. Keersebilck, Directeur
REO Veiling : algemeen Maatschappelijke vorm : CVBA Aandeelhouders : producenten Actieve producenten : 1800 producenten Jaaromzet : 130 miljoen euro Jaaraanvoer : 37 miljoen verpakkingen Aantal personeelsleden : 141 N. Keersebilck, Directeur

3 N. Keersebilck, Directeur
REO Veiling : missie (1) Centrum voor vermarkten kwalitatief hoogstaande groenten en fruit Permanent invullen van verwachtingen consument door opvolging markt, sturen onderzoek en uit te dragen informatie N. Keersebilck, Directeur

4 N. Keersebilck, Directeur
REO Veiling : missie (2) Ondersteunen familiale bedrijven in duurzame ontwikkeling (leefbaarheid, optimale productie & milieu) Samenwerking met gelijkgestemde organisaties Permanente kwaliteitsborging N. Keersebilck, Directeur

5 REO Veiling : kwaliteitszorg (1)
Kwaliteitssystemen binnen bedrijf REO : ISO 9001 versie 2000 sinds december ’02 ISO = ondersteunend systeem voor overige systemen HACCP sinds juli ‘02 BRC sinds januari ’02 (niet meer van toepassing in distributie) IFS sinds november ’05 QS sinds maart ‘06 Verwerker biologisch product sinds jan ‘01 GMP diervoeding sinds november ’05 N. Keersebilck, Directeur

6 N. Keersebilck, Directeur
N. Keersebilck, Directeur

7 REO Veiling : kwaliteitszorg (2)
Kwaliteitssystemen bij producenten REO geborgd vanuit de groepscertificatie : 1ste Belg. veiling met groepscertificaat EurepGAP (mei 2004) Groepscertificatie voor Gids primaire plantaardige productie (dec 2006) Groepscertificaat voor IKKB primaire plantaardige productie (dec 2006) Lopende testcase in kader groepscertificatie Duitse systeem Q&S Sterkte groepscertificatie : integratie systemen : one stop audit bij primaire plant. productie sociale controle : groep wenst nooit dupe te worden van individu N. Keersebilck, Directeur

8 N. Keersebilck, Directeur
N. Keersebilck, Directeur

9 REO Veiling : kwaliteitszorg (3)
Product kwaliteit flandria groenten en fruit Kwaliteit & Sortering Teeltregistratie Residu-controle Certificatie t.o.v. externe lastenboeken Verpakking & Etikettering Geborgd door externe onafhankelijke controle bij deelnemende veilingen (door CERTAGRO) N. Keersebilck, Directeur

10 N. Keersebilck, Directeur
N. Keersebilck, Directeur

11 REO Veiling : kwaliteitszorg (4)
Controles op product Kwaliteitscontrole (17 medewerkers) Controles op houdbaarheid (15 ton product) Residu controles ( euro) Opvolging middelen gebruik (GC&LC-MS) Residu overwakingsplan (ad random + recall) Vooroogstcontrole (bladgewassen incl. peterselie + oogstverbod) Controle productieproces producent EurepGAP (800 audits/jaar) IKKB + Gids pr. pl. prod. (1800 audits/3 jaar) N. Keersebilck, Directeur

12 REO Veiling : Commercialiseren in een dynamische markt (1)
Simultane blokverkoop (reële & virtuele veilzaal) Regionaal aanbod product in bereik van internationale vraag Standaardisatie product en verpakking als antwoord op concentratie langs afnemerszijde Voorkoelen en kwaliteitsgarantie door veiling Transport tussen veilingen wordt logistieke dienstverlening Regionale tijdelijke opportuniteiten vervallen Doorgroei jonge producenten gemakkelijker N. Keersebilck, Directeur

13 REO Veiling : Commercialiseren in een dynamische markt (2)
Simultane blokverkoop N. Keersebilck, Directeur

14 REO Veiling : Commercialiseren in een dynamische markt (3)
Voorverkopen Doel van voorverkopen : Inspelen op vraag naar alternatieve verpakkingen Inspelen op vraag naar dagvers product Vermijden arbeids- en verpakkingskosten in moeilijke markt Producten in voorverkoop : Serresla, openluchtsla, aardbeien, losse en busselprei, veldsla, sluitkolen, knolselder en baby-leaf N. Keersebilck, Directeur

15 REO Veiling : Commercialiseren in een dynamische markt (4)
N. Keersebilck, Directeur

16 REO Veiling : Commercialiseren in een dynamische markt (5)
De relatie met en tot de handel Samen investeren in de markt Handelaars betrekken Indien REO Veiling zich engageert in verkoop- of distributiegerichte activiteiten via zelfstandige ondernemingen (spin-offs) N. Keersebilck, Directeur

17 REO Veiling : Commercialiseren in een dynamische markt (6)
Creatie van toegevoegde waarde Bron toegevoegde waarde = invullen verwachtingen handel en consument Ontwikkelingen die de handel een groter comfort bezorgen Producten aanbieden die inspelen op de behoefte van de consument (5 G’s) Onderzoek naar mogelijkheden gemaksproducten Onderzoek naar ketenverkorting (dichter bij consument) Begaan zijn met creatie toegevoegde waarde Rekening houden met toevoegde kost N. Keersebilck, Directeur

18 REO Veiling : investeren in de toekomst (1)
Loods in de loods Sluiten van de koude keten Fysiek afsluiten van de productiezone Investeren in HACCP omgeving voor de toekomst Introduceren van volledige tracering bij opslag Vacuumkoeling Voorbehouden aan VVK Tot eind november 9 miljoen kroppen sla N. Keersebilck, Directeur

19 REO Veiling : investeren in de toekomst (2)
Traceringssysteem Bestaande systeem : terugtracering naar producent tot op kistenniveau (kistenkaart) Introductie van stroomopwaartse en –afwaartse tracering tot op palletniveau (palletkaart) Opvolging van productstroom binnen REO : palletkaart in combinatie met E-wms technologie N. Keersebilck, Directeur

20 REO Veiling : innoveren als logistiek bedrijf
Warmte recuperatie van verbrandingsoven Ruimtekoeling door nachtspoeling Piekbewaking energie door natte doorstroomkoeling met ijswater Kistenwas installatie gebaseerd op warmtekracht-koppeling Gestuurde distributie gebaseerd op Ewms technologie Multifunctionele kistenwasserij (in voorbereiding) N. Keersebilck, Directeur


Download ppt "N. Keersebilck, Directeur"

Verwante presentaties


Ads door Google