Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLukas Koch Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Presentatie proces economie competentiegericht leren
2
Wat waren onze uitgangspunten:
Kijken naar vervolgopleiding/beroepenvelden. Leerlingen weten vaak niet wat ze gekozen hebben. Leerstof wordt fragmentarisch aangeboden en niet vanuit hele-taak benadering. We willen een integratie van administratie en handel/verkoop nastreven.
3
Eerste stap: het in kaart brengen van werkvelden voor economie vanuit gedachte:
Hele-taak-benadering Economie-breed In welke beroepenvelden komen de leerlingen terecht?
4
Daaruit kwamen de volgende werkvelden:
Detailhandel Receptie/balie Servicebureau } Projectbureau Ict/multimedia Dit ook voorgelegd aan het ROC !
5
Het komen tot een leerroute op basis van deze werkvelden en de levels zoals geformuleerd door het SLO
6
Op basis van de examenprogramma’s administratie en handel/verkoop de kerntaken in kaart gebracht:
7
Het begrip ‘’competentie’’ van SLO getoetst aan dat van de branche-organisaties ECABO en KC-handel
8
De verschillende beroepsgerichte handelingen verdeeld over de werkvelden en kerntaken.
9
Het maken van de level-1 opdrachten
10
Het maken van de level-2 opdrachten
11
Het in kaart brengen van het competent gedrag per werkveld aan het eind van level-4.
12
Wat zijn nu al zichtbare effecten op basis van pilots?
13
Leerlingen Adequater gedrag: willen taak afmaken
Verhoging sociale vaardigheden Integratie theorie en praktijk
14
Docenten Flexibel inspelen op onverwachte situaties
Veel meer coachende rol Minder overzicht, loslaten
15
Toekomst Planning proeftuin voor level-1 en –2 in januari 2006
Starten in september 2006 Wat moet er nog gebeuren? Evaluatie en beoordeling van leerlingen Fysieke leeromgeving
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.