De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

RIO het WIE-WAT-WAAR-HOE van het onderwijs

Verwante presentaties


Presentatie over: "RIO het WIE-WAT-WAAR-HOE van het onderwijs"— Transcript van de presentatie:

1

2 RIO het WIE-WAT-WAAR-HOE van het onderwijs
Registratie Instellingen en Opleidingen

3 De ILT-codes dekken niet voldoende mijn onderwijsaanbod af
De adresgegevens van mijn vestigingen/het bestuur in BRIN kloppen niet, en ik lijk dat niet te kunnen veranderen Herkent u dit? Ik registreer mijn organisatiestructuur in mijn LAS, het liefst zie ik dat andere partijen daar gebruik van maken zonder dat ik die indeling telkens zou moeten aanpassen Informatie die ik van derden terugkrijg over mijn instellingen komt niet altijd overeen met hoe ik dat zelf heb geregistreerd, daar heb ik vaak discussie over Ik kan niet aangeven of ik ISK onderwijs geef waardoor ik problemen krijg met de kwaliteitskaart Leerlingen worden geplaatst naar studie/opleiding. Dit is niet altijd gekoppeld aan de juiste vestiging. De ILT-codes dekken niet voldoende mijn onderwijsaanbod af Ik moet extra werk verrichten om de 1-cijferbestanden weer op te zetten naar mijn eigen structuur

4 Knelpunten op hoofdlijnen
Informatie moet eerst worden omgezet naar een specifieke (wettelijke) organisatie-indeling die kan verschillen per proces en/of ketenpartner. De manier waarop deze informatie dan vervolgens weer, al dan niet verrijkt, wordt teruggegeven aan de instelling past niet op de eigen organisatiestructuur, waardoor extra administratieve handelingen nodig zijn. Bereikbaarheidsgegevens zijn niet noodzakelijkerwijs verbonden aan het adres van een vestiging. Dat kan ook nog eens per onderwerp verschillen. Uitstroominformatie komt niet overeen met werkelijke uitstroom. Definities van begrippen verschillen per wet, per proces en/of per ketenpartner en betekenen vaak net iets anders (bijv. vestiging, school, locatie). Afwijkende schoolgegevens in de registratiesystemen van diverse partijen met wisselende actualiteit en kwaliteit.

5 RIO schept de randvoorwaarden om
veel onnodige administratieve handelingen te vermijden of te beperken; discussies over de juiste cijfers en indelingen te beslechten; mogelijke mismatches in de bekostiging, beoordelingen, distributie van leermiddelen etc. te voorkomen; flexibiliteit te bieden voor veranderingen in informatiebehoefte van scholen, wetgeving etc. makkelijker te absorberen.

6 Wat is RIO? Registratie Instellingen en Opleidingen - De WIE-WAT-WAAR-HOE van het onderwijs. Basisstructuur (informatiemodel) voor het in samenhang vastleggen (registreren) van de organisatiestructuur van onderwijsinstellingen en het onderwijs dat deze instellingen aanbieden. Een structuur die gebaseerd is op de “onderwijskundige werkelijkheid” en die gerelateerd wordt aan diverse andere (administratieve) werkelijkheden zoals die van de wet- en regelgeving (erkenning, bekostiging), toezicht, leermiddelen etc. RIO is dus een informatiemodel (structuur) maar ook de implementatie van dat model in een centraal registratiesysteem. Plus de (gedeeltelijke) implementatie ervan in de eigen administratiesystemen.

7 RIO: informatiemodel, centrale registratie en eigen administratiesystemen
RIO centraal RIO Informatiemodel LAS LAS LAS

8 Wat is een onderwijsinstelling?
Aangeboden opleidingen? Gebouw(en)? Inspectie-eenheid? Bekostigingseenheid? BRIN! Teams? Afdelingen? Vakgroepen?

9 Hoe werkt RIO? De WIE-WAT-WAAR-HOE-bouwstenen
De bouwstenen waarmee een instelling en de opleidingen opgebouwd (en geregistreerd) kunnen worden. De betekenis is in de onderwijsketen afgestemd en is voor alle onderwijspartijen herkenbaar. De bouwstenen zijn ook direct te gebruiken door alle partijen voor hun eigen processen zonder dat er nog aanvullende informatie van een school nodig is.

10 Instellingen worden “opgebouwd” uit die bouwstenen
De school registreert de eigen scholen volgens de eigen onderwijskundige werkelijkheid op basis van de bouwstenen die in de keten zijn afgesproken.

11 Andere partijen verwerken de bouwstenen in een eigen structuur en voegen informatie toe
Andere partijen arrangeren hun eigen (formele) werkelijkheid op basis van de geregistreerde onderwijskundige werkelijkheid van een school. De school hoeft niet eerst haar eigen werkelijkheid om te zetten naar een andere (administratieve) werkelijkheid. Door die onderwijskundige werkelijkheid in RIO op te nemen en te publiceren, kan de school partijen met een informatiewens daarnaar verwijzen en hoeven er geen aparte “publicatiekanalen” te worden opgezet en onderhouden. Andere partijen zijn vrij om de bouwstenen anders te arrangeren, zaken eraan toe te voegen etc. Het voorbeeld is een abstractie van de aanlevering aan BRON (voorziening bij DUO in beheer) tbv het proces Bekostiging. Een Bekostigingsvestiging komt niet altijd overeen met daadwerkelijke scholen (onderwijsaanbieders) en hun onderwijslocaties

12 Gevolg: de bouwstenen veranderen en zijn niet altijd meer direct herkenbaar door de instelling
De school registreert de onderwijskundige werkelijkheid en levert op die indeling haar gegevens aan, andere partijen maken daar een eigen indeling van die ze verrijken in het proces met aanvullende gegevens en leveren die eigen indeling terug of communiceren daarover. De school kan niet goed nagaan of hoe die indeling matcht met de eigen structuur. Bij teruglevering moet de school vaak uitvogelen hoe zij die indeling weer kunnen vertalen naar de eigen administratie (omhangen van leerlingen etc.).

13 Andere partijen moeten de bouwstenen herleidbaar maken in hun administratie
De onderwijskundige indeling van scholen blijft behouden in de processen en systemen van andere partijen. Uiteraard kunnen die deze gegevens verder verrijken, maar die verrijking is altijd terug te herleiden tot de oorspronkelijke indeling

14 Bouwstenen blijven zo herkenbaar en verwerkbaar in de keten
Bij communicatie en/of teruglevering kan de school zien hoe de verrijking precies heeft plaatsgevonden en op welke wijze de ketenpartner de bouwstenen heeft gebruikt in het eigen proces. Gevolg: meer transparantie, minder discussie en sneller kunnen verwerken van de teruggeleverde gegevens in de eigen administratie.

15 De WIE-WAT-WAAR-HOE objecten in RIO
WIE – dit zijn organisatorische eenheden zoals het bevoegd gezag en de onderwijsaanbieder (de formele overkoepelende term in RIO voor school, college, vakgroep, etc.) WAT – dit zijn de formele opleidingen of opleidingseenheden (denk aan ILT, CREBO, CROHO) WAAR – dit is de plek of locatie waar het onderwijs wordt aangeboden, de onderwijslocatie HOE – dit zijn de opleidingen zoals ze door de onderwijsinstelling worden aangeboden

16 RIO model in een notendop: Onderwijskundige werkelijkheid
Definitie: Een (cluster van) verblijfsobject(en) waar een onderwijsvolger zich kan inschrijven op opleidingen, die daar door een onderwijsaanbieder worden aangeboden. Definitie: Een organisatie die door een bevoegd gezag is ingesteld voor het verzorgen van onderwijs. Definitie: Een Aangeboden opleiding is een Opleidingseenheid die door een Onderwijsaanbieder aangeboden wordt in een bepaalde vorm, al dan niet op een bepaalde Onderwijslocatie.

17 RIO Soorten Samenwerkings- verbanden Passend Onderwijs varianten
in het aanbod OPDC’s Samenwerkings- verbanden Passend Onderwijs VO opleidingen Structuur en samenhang RIO Doorlopende leerlijnen VO-MBO, PO-VO VO vakken Elementcodes en vakcodes Vestigingen Werkgebied samenwerkingsverbanden Licenties en sancties Gemeenten

18 Onderwijskundige werkelijkheid van OZHW
Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden OZHW

19 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden OZHW
OZHW – PO en VO De Bosweide Ridderkerk De Botter Ridderkerk De Dolfijn Zwijndrecht De Draaimolen Barendrecht De Driehoek Barendrecht De Leer Onderneming Ridderkerk De Noord Ridderkerk De Piramide Ridderkerk De Reijer Ridderkerk De Tandem Zwijndrecht Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden OZHW De Twee Wieken Zwijndrecht De Tweemaster Barendrecht De Zeppelin Barendrecht Develhoek Zwijndrecht Koningin Julianaschool Heerjansdam Dalton Lyceum Barendrecht Focus Beroepsacademie Barendrecht Gemini College Lekkerkerk Gemini College Ridderkerk LOKET Zwijndrechtse Waard Máximacollege Ridderkerk Walburg College

20 OZHW bestuursbureau Barendrecht
De stichting OZHW voor PO en VO vormt het bestuur van 14 scholen voor primair onderwijs en 7 scholen voor voortgezet onderwijs in de gemeenten Ridderkerk, Barendrecht, Zwijndrecht en Krimpenerwaard. Deze scholen worden ondersteund door het bestuursbureau dat gehuisvest is in Barendrecht. Naast de twee bestuurders, bestuurssecretaris, controller en het bestuurssecretariaat omvat het bestuursbureau tevens personeel- en salarisadministratie, opleidingsbureau, financiële administratie, facilitaire zaken, kwaliteitszorg en ICT.

21 Communicatie-context
OZHW – wie en waar christelijke sgm Farel BRIN 20AM Calvijn Christelijke SGM BRIN 31EX Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO 42709 ROC Da Vinci College BRIN: 20MQ Stg Chr VO Zwijndr Waard BRIN: 14RR Onderwiijsgroep ZHW (OZHW) BRIN 18TR VRAAG: moet deze organisatorische eenheid wel of niet in RIO worden opgenomen? Communicatie-context Máximacollege Ridderkerk Focus Beroepsacademie Barendrecht Dalton Lyceum Barendrecht Gemini College Lekkerkerk Gemini College Ridderkerk Walburg College LOKET Zwijndrechtse Waard Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Aangeboden Opleidingen Comenestr 4 Dierensteinweg 4 Zichtwei 1 Nic Beetsstraat 401 Prinses Margrietstraat 163 Norderstedtplein 6 Laurensvliet 2

22 OZHW – Juridische(+) werkelijkheid
Vestigingsnamen in BRIN zijn niet bruikbaar in andere contexten. In RIO is de naam een (te wijzigen) kenmerk bij Onderwijsaanbieder en Onderwijslocatie. BevoegdGezag Onderwijsaanbieder Onderwijslocatie Vestigings erkenning Vestigingsnaam Licenties Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO Bevoegdgezag nummer: 42709 BRIN nummer: 18TR De Leer Onderneming Ridderkerk Prinses Margrietstraat 163 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden Gemini College Ridderkerk Prinses Margrietstraat 163 18TR00 Onderwijsgr. Zuid-Hollandse Waarden gymnasium, atheneum, havo, mavo, vmbo, lwoo VBO/MAVO/HAVO/VWO Gemini College Lekkerkerk Nic Beetsstraat 401 18TR01 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Gemini Lekkerkerk VBO/MAVO Het bestuur is tegenwoordig in Barendrecht. Post komt echter nog steeds aan in Ridderkerk omdat dit als hoofdvestiging wordt gezien. Oplossing: bereikbaarheid koppelen aan communicatiecontexten Walburg College Zwijndrecht Norderstedtplein 6 18TR02 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Walburg Zwijndrecht VBO/MAVO/HAVO/VWO LOKET Zwijndrechtse Waard Laurensvliet 2 18TR03 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Walburg VBO/MAVO Dalton Lyceum Barendrecht Zichtwei 1 18TR07 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Dalton Barendrecht VBO/MAVO/HAVO/VWO Máximacollege Ridderkerk Comenestr 4 18TR10 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Maxima VBO/PRO Focus Beroepsacademie Barendrecht Dierensteinweg 4 18TR11 Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Focus VBO

23 Dalton Lyceum Barendrecht
De school heeft haar onderwijs ingericht volgens de uitgangspunten van Dalton. Dalton Lyceum Barendrecht atheneum technasium havo mavo gymnasium … dit beschrijft zowel de identiteit van de onderwijsaanbieder, als het HOE aspect van de aangeboden opleidingen…. En het Lyceum is tevens een erkende Dalton school. Identiteit: Dalton HOE: Dalton Erkenning: Dalton Locatie: Zichtwei Gebouw: Zichtwei 1, 2992 ZA Barendrecht Zichtwei 2, 2992 ZA Barendrecht Zichtwei 3, 2992 ZA Barendrecht Locatie Zichtwei bestaat uit drie gebouwen: Zichtwei 1, 2 en 3, de instellingserkenning (“BRIN6”) is gekoppeld aan Zichtwei 1. Overige gebouwen staan binnen de toelaatbare afstand.

24 Dalton Lyceum Barendrecht: Onderwijsaanbod
Eigen website Dalton Lyceum Barendrecht atheneum havo mavo gymnasium Dalton Technasium Locatie: Zichtwei In RIO wordt de Aangeboden Opleiding opgebouwd uit de WAT en HOE (Onderwijsvormen) Scholen op de kaart Dalton Lyceum Barendrecht Onderbouwvvmbo-(g)t / havo Onderbouw havo Onderbouw havo / vwo Onderbouw vwo Onderbouwvvmbo –t (g) Bovenbouw havo Bovenbouw vwo Bovenbouw vmbo-(g) theoretisch Locatie: Zichtwei

25 Focus Beroepsacademie Barendrecht
Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving – CSG Calvijn Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO - OZHW HOE: Met name in de 1e en 2e klassen van Focus Dalton werken we volgens het Daltonprincipe Focus Beroepsacademie FOCUS Dalton en FOCUS Calvijn zijn vestigingserkenningen die zijn verstrekt aan respectievelijk het openbare OZHW en de Christelijke SGM Calvijn. Er zijn tegenwoordig diverse mixklassen. Focus Beroepsacademie lijkt een zelfstandige onderwijsaanbieder. Hoe leggen we dat vast in RIO? ROC Albeda College ROC Da Vinci College ROC’s zijn huurder Ze zijn geen onderdeel van de “onderwijsaanbieder” FOCUS basis- en kaderberoepsgerichte leerweg (met en zonder lwoo) van het vmbo basis- en kaderberoepsgerichte leerweg (met en zonder lwoo) van het vmbo Locatie: Focus Adres: Dierensteinweg 4, 2991 XJ Barendrecht Dierensteinweg 4-4A, 2991 XJ Barendrecht Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Focus CSG Calvijn Focus Beroepsacademie Barendrecht 18TR11 31EX01 Locatie Focus heeft twee eigenaren. Volgens de gemeente moeten er dan twee adressen zijn, maar het is eigenlijk hetzelfde adres/gebouw.

26 Walburg College Zwijndrecht
Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO JMO (Jonge Mavo Ondernemers) is de enige HOE voor het Aangeboden Onderwijs MAVO. Het heeft een aparte erkenning. Technasium is een HOE voor HAVO/VWO. Hiervoor bestaat een aparte erkenning. Tweetalig onderwijs (TTO) is een mogelijke HOE voor het Aangeboden Onderwijs Gymnasium, Atheneum en havo. Walburg College TTO Gymnasium Atheneum havo MAVO JMO Technasium Naast de reguliere stromingen gymnasium, atheneum, havo en mavo bieden wij TweeTalig Onderwijs (TTO) en Technasium aan op gymnasium, atheneum en havo niveau. Voor de mavoleerlingen hebben wij de Jonge Mavo Ondernemers (JMO) en voor hoogbegaafde leerlingen de Masterclass. [bron: Norderstedtplein 6, 3332 GK Zwijndrecht

27 LOKET Zwijndrechtse Waard
Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO Stg Chr VO Zwijndr Waard ROC Da Vinci College De Sprong vestiging Sliedrecht vestiging Zwijndrecht Stichting Specialisten in Passend Onderwijs Walburg College Develstein College Da Vinci College LOKET Zwijndrechtse Waard is samenwerkingsverband van 3 organisaties met één directeur die door OZHW en Stg Chr VO Zwijndr Waard is aangesteld. Da Vinci is partner; ook zij zitten in het bestuur van dit samenwerkingsverband. LOKET Zwijndrechtse Waard lijkt een zelfstandige onderwijsaanbieder met een eigen locatie, min of meer los van het Walburg College en het Develstein College. LOKET Zwijndrechtse Waard Onderbouw vmbo-basis Onderbouw vmbo-kader Bovenbouw vmbo-kader Bovenbouw vmbo-basis Adres in BRIN horend bij Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Walburg Adres op de website en in Scholen op de Kaart van het LOKET Scholen op de Kaart: Loket Walburg College Locatie: Vestiging Loket Adres in BRIN horend bij DevelsteinCollege Christelijke Scholengemeenschap voor Voortgezet Onderwijs De Sprong is (met hun vestiging Zwijndrecht) huurder van de locatie Loket. Adres: Laurensvliet 2, 3331 HW Zwijndrecht Adres: Laurensvliet 2R, 3331 HW Zwijndrecht Scholen op de Kaart: Loket DevelsteinCollege

28 Máximacollege Ridderkerk
VMBO+ niet voor bekostiging, dus de WAT MAG staat los van WAT IS BEKOSTIGD (welke leerlingen worden bekostigd en via welke geldstroom). Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO - OZHW Farelcollege Christelijke Scholengemeenschap voor atheneum havo mavo vmbo Het Máximacollege is ontstaan uit de christelijke scholengemeenschap Farel en de openbare scholengemeenschap Gemini, maar wordt nu beschouwd als een zelfstandige onderwijsaanbieder. Máximacollege Ridderkerk VMBO+ Praktijkonderwijs Margriete van Comenestraat 4, 2982 PH Ridderkerk Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Maxima Farelcollege Christelijke SG voor atheneum havo mavo vmbo 18TR10 20AM04 Twee vestigingserkenningen: Farelcollege Christelijke Scholengemeenschap voor atheneum havo mavo vmbo (20AM04) en Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden locatie Maxima (18TR10). Laatste heet in Scholenopdekaart Máximacollege.

29 Gemini College Ridderkerk
Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO BRIN 18TR Gemini College Ridderkerk Leerlingen kunnen op het Gemini College naar atheneum, havo, htl, vmbo theoretische leerweg, vmbo basis/kader en het vakcollege.” [bron: 2-jarige brugklas (HOE ) vmbo theoretische leerweg vmbo basis/kader HOE: lwoo vakcollege atheneum havo htl De Leeronderneming De Leer Onderneming Ridderkerk De Leeronderneming Ridderkerk valt dit jaar nog volledig onder De Botter (PO-erkenning), en heeft (nog) geen eigen VO-erkenning. Het onderwijs wordt gezien als een eigen vorm van Aangeboden Onderwijs (HOE), misschien zelfs als een zelfstandige Onderwijsaanbieder (WIE). Het Gemini College Ridderkerk heeft ook een 2-jarige brugklas. Dat kan je zien als een vorm van Aangeboden Opleiding (oftewel een HOE-tje). WAT ??? “eigenwijs onderwijs voor leerlingen van 10 tot 14 jaar” Is er ook een WAT nodig voor dit type onderwijs? Prinses Margrietstraat 163, 2983 ED Ridderkerk

30 Gemini College Ridderkerk: een uitstapje naar digitale leermiddelen en ELO’s
Bij Gemini in Ridderkerk hebben ze 2 ELO’s, afhankelijk van de Aangeboden Opleiding die een leerling volgt. Daarvoor zijn nu twee ‘vestigingen’ voor Van Dijk gemaakt, zodat je de leerlingen aan zo’n vestiging kan toewijzen en in de juiste ELO kan bedienen. Hier is het “locatie-veld” voor “misbruikt”. Het elektronische adres van de ELO zou in dit geval afleidbaar moeten zijn van Onderwijsaanbieder icm Aangeboden Opleiding waarop de leerling zich inschrijft. Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO Gemini College Ridderkerk Op dit moment moet een leerling bij het inloggen bij digitaal leermateriaal eerst “OZHW” invullen. Dat is een ongewenste situatie.

31 Gemini College Lekkerkerk
Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO BRIN 18TR Gemini College Lekkerkerk Onderbouw vmbo-basis Onderbouw vmbo-(g) theoretisch Onderbouw vmbo-kader Onderbouw havo / vwo vwo Bovenbouw vmbo-(g) theoretisch Bovenbouw vmbo-basis Bovenbouw vmbo-kader Onderbouw brugklas (algemeen) Nicolaas Beetsstraat 401, 2941 TN Lekkerkerk

32 Gemini College Lekkerkerk
Stg Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden voor PO en VO BRIN 18TR Gemini College Lekkerkerk HOE: lwoo WAT: Sectoren: Zorg & Welzijn Handel & Administratie + intersectorale programma’s Dienstverlening & Commercie, Sport, Dienstverlening en Veiligheid en de opleiding ICT vmbo mavo Onderbouw havo / vwo Nicolaas Beetsstraat 401, 2941 TN Lekkerkerk

33 Leuk en nuttig om je eigen organisatie eens door een andere bril te bekijken.
Veel om over na te denken.

34 Het - Hoe, - Wat, - met Wie en - Wanneer van de realisatie van RIO

35 Hoe werken we aan RIO? Agile Scrum

36 Hoe werken we aan RIO? Soortgelijke opzet als bij Doorontwikkelen Bron VO, onder hetzelfde programma Werkverdeling in hoofdonderwerpen, “Epics” Epics bestaan uit user stories die benodigde functionaliteit voor een stakeholder beschrijven User stories prioriteren met stakeholders Realisatie in sprints, afsluiten met demo voor stakeholders

37 Wat gaan we maken en doen voor RIO VO?
Maak een informatiemodel RIO voor het VO Maak het RIO VO register Integreren in het VO veld Integreren intern DUO Implementatie RIO VO

38 Met wie ontwikkelen we RIO?
OCW Opdachtgever DB Stuurgroep Doorontwikkelen Bron VO scholen Stakeholders Vo veld Kennisnet Werkgroep RIO VO Projectgroep RIO Project sturing en verantwoording VO raad VO en MBO software leveranciers RIO realisatie Analysegroep RIO Werkgroep RIO MBO DUO Voorzieningenplanning Modelleer experts Inspectie vh Onderwijs MBO instellingen saMBO-ICT Stakeholders MBO veld DUO Registers Andere DUO domeinen

39 Planning Vaststellen model RIO VO in nov/dec 2017
Vaststellen PvE RIO M2M in Feb 2018 M2M service gereed voor integratietesten vanaf juli 2018 RIO VO M2M services live, september 2018 Modelleerdagen en begeleiding bij aansluiten en vullen RIO, Q4 2018

40


Download ppt "RIO het WIE-WAT-WAAR-HOE van het onderwijs"

Verwante presentaties


Ads door Google