Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnke van Dam Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer
2
Initiële vraag Kunnen we een betere zoekervaring bieden binnen Kenniswijzer?
3
Hoe hebben we een betere zoekervaring gerealiseerd?
De layout van de website en de look and feel is aangepast De zoekmachine van de website is slimmer geworden De content is geoptimaliseerd voor zoeken
4
1. De layout en look and feel
nieuw 1. De layout en look and feel Nieuwe stijl Er is een nieuwe stijl ontwikkeld voor Kenniswijzer. Daarbij is rekening gehouden met een verhoogde leesbaarheid en meer rust op de website.
5
nieuw Focus en rust Er is rekening gehouden met de belangrijkste elementen op een pagina. Op de vernieuwde homepage is de zoekbalk duidelijk aanwezig. Onderdelen die eerst veel aandacht vroegen, zoals de Wordcloud, zijn verwijderd of zijn minder nadrukkelijk aanwezig.
6
nieuw Snel navigeren Iedere werkinstructie bevat een inhoudsopgave. Klik eenvoudig op een item en u wordt direct doorgeleid naar de bijbehorende tekst op de pagina. Ook kunt u nu sneller omhoog terug naar de zoekbalk via het pijl-icoontje. Dit icoontje verschijnt bij lange pagina’s.
7
nieuw Leesbaarheid De stijl van de typografie en een beter onderscheid in hoofdkoppen en subkoppen, maakt dat een werkinstructie beter leesbaar is.
8
2. De zoekmachine is slimmer geworden
nieuw 2. De zoekmachine is slimmer geworden Zoeksuggesties Zoeksuggesties in de zoekbalk zijn slimmer en relevanter geworden. Dit betekent o.a. dat zoektermen automatisch worden aangevuld. Daarnaast zijn de zoeksuggesties in de zoekbalk nu op basis van de live informatie op de website en niet meer van een vaste lijst met trefwoorden.
9
nieuw Arcering van het zoekwoord Woorden die zijn gebruikt als zoekterm, worden op de zoekresultatenpagina geel gearceerd, zodat u sneller ziet welke pagina relevant is.
10
nieuw Relevantie door prioritering in zoekresultaten De nieuwe zoekmachine kijkt nu op de verschillende pagina’s waar de zoektermen voorkomen. Als een betreffende zoekterm bijvoorbeeld in de hoofdtitel staat, dan is deze pagina waarschijnlijk belangrijker dan een pagina waarin de zoekterm slechts in subtitel staat.
11
3. De content optimalisatie
nieuw 3. De content optimalisatie Introductieteksten op de zoekresultatenpagina Bij de zoekresultaten zijn voor nagenoeg elke pagina korte introductieteksten toegevoegd, zodat duidelijk wordt waar een pagina over gaat.
12
nieuw Zoekwoorden Nagenoeg alle pagina’s van Kenniswijzer zijn qua content opnieuw nagelopen en indien nodig aangepast om de vindbaarheid van de informatie te vergroten.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.