Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenée Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Workshop jaarcongres VH 6 april 2017
Elske Hissink Tijs Pijls & Sara Struik
2
Introductie Programma: Hoe flexibel ben jij?
Toelichting op de achtergrond, ontwikkeling en gebruik Ervaringsverhalen Discussie Afsluiting
3
Hoe Flexibel ben jij? 4 kleuren briefjes: Hoe ervaar jij je opleiding?
Roze Geel Groen Blauw Hoe ervaar jij je opleiding? Hoe zou je het willen?
4
Item 1.3 Roze Geel Groen Blauw Hoe ervaar jij je opleiding?
Hoe zou je het willen?
5
Item 2.2 Roze Geel Groen Blauw Hoe ervaar jij je opleiding?
Hoe zou je het willen?
6
Item 3.1 Roze Geel Groen Blauw Hoe ervaar jij je opleiding?
Hoe zou je het willen?
7
Item 6.1 Roze Geel Groen Blauw Hoe ervaar jij je opleiding?
Hoe zou je het willen?
8
Item 7.3 Roze Geel Groen Blauw Hoe ervaar jij je opleiding?
Hoe zou je het willen?
9
De ontwikkeling Samenwerking HAN, CINOP en Expertisecentrum Handicap + Studie Doel: een instrument dat in kaart brengt hoe flexibel deeltijdopleidingen zijn in het kader van de experimenten leeruitkomsten. Referentiekader van de commissie Maatstaf (2010) + literatuur
10
4 fasen van flexibiliteit
11
De aspecten van flexibiliteit
7 aspecten*; 24 items Student journey Informatievoorziening en voorlichting De intake op moduleniveau De onderwijsleeromgeving De professionals Toetsing en validering Certificaten en diploma’s onderwijslogistiek *obv De commissie Maatstaf (2010); Waslander (2007); Veen (2000); De Groot (2016); Hoekstra, Janssen, Wiegel en Rademaker (2015); Wiegers (2015), de Adviescommissie ‘flexible hoger onderwijs voor werkenden’ (2014).
12
De pilot 5 hogescholen Huidige situatie: α = 0.89 168 respondenten
Validiteit en betrouwbaarheid 5 hogescholen 168 respondenten 115 studenten 47 docenten Huidige situatie: α = 0.89 Gewenste situatie: α = 0.92
13
Hoe gebruik je de FlexScan?
Doel Hoe? Bewustwording/gezamenlijk beeld Ambitie bepalen Evaluatie Groepsgesprek / teamvergadering Scoreformulier + interview Wie vult hem in? Studenten Docenten Management Beleidsmedewerkers
14
De resultaten Radardiagrammen
15
5 hogescholen Aspect Totaal Studenten Docenten
Verschil studenten en docenten H A V Hoofdaspecten 1 2,7 3,3 -0,6 2,45 2,81 -0,35 2,96 3,67 -0,71 0,51 0,86 2 2,6 -0,7 2,53 3,06 -0,53 2,67 3,55 -0,88 0,14 0,49 3 3,2 2,73 2,87 -0,14 2,55 -1,00 -0,18 0,69 4 3,4 -0,8 2,85 3,23 -0,38 2,48 3,52 -1,04 -0,37 0,29 5 3,0 3,5 -0,5 2,97 3,28 -0,31 2,98 3,71 -0,74 0,00 0,44 6 3,17 2,86 -0,86 0,55 7 2,3 -0,9 2,57 -0,29 2,08 3,45 -1,37 -0,49 0,60 Aspecten 1.1 2,68 3,32 -0,64 2,50 2,83 -0,33 3,77 -0,92 0,35 0,94 1.2 2,76 3,40 3,00 -0,50 -0,77 0,50 0,77 1.3 2,74 3,30 -0,57 2,40 2,90 3,62 -0,62 0,72 1.4 2,72 3,04 -0,32 2,42 -0,08 3,54 -0,54 0,58 1,04 2.1 2,00 3,08 -1,08 1,75 2,75 2,21 3,36 -1,14 0,46 0,61 2.2 2,58 3,31 -0,73 -0,42 3,57 -0,01 0,57 2.3 3,58 3,25 3,42 -0,17 3,21 -0,04 0,30 3.1 3,27 -0,46 2,92 -0,25 2,71 -0,20 0,19 3.2 3,38 0,71 3.3 3,16 2,33 -0,21 3,64 0,17 1,10 3.4 2,38 3,15 2,14 3,50 -1,36 -0,52 0,75 4.1 -0,58 0,11 4.2 2,80 -0,60 2,62 3,69 4.3 3,33 -0,67 4.4 3,46 -0,85 2,36 -1,21 -0,56 0,24 4.5 2,88 3,35 2,79 0,33 5.1 -0,69 -0,30 0,06 5.2 2,77 0,80 5.3 3,29 3,79 0,12 0,45 6.1 7.1 2,16 -0,76 2,25 -1,38 1,13 7.2 2,20 -0,80 7.3 2,44 3,20 2,15 -1,15 0,22 7.4 2,35 -1,03 3,10 -0,43 2,09 -1,55 0,54 7.5
16
5 instituten binnen 1 faculteit
17
Ervaringsverhalen Henry Spronk, accountant
18
Discussie We weten prima wat onze doelgroep van ons vraagt; daar hebben we de FlexScan niet voor nodig.
19
Discussie Binnen mijn opleiding hebben we een helder gezamenlijk beeld van onze ambities t.a.v. flexibiliteit.
20
Discussie Het afnemen van de FlexScan is meer werk en administratieve last dan dat het resultaat oplevert.
21
Flexibilisering staat de kwaliteit van het onderwijs in de weg.
Discussie Flexibilisering staat de kwaliteit van het onderwijs in de weg.
22
Bedankt voor je deelname!
Wil je de FlexScan DT gebruiken? CINOP advies
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.