Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Leerteam Flow
2
Feedback 22 oktober 2015 Bekrachtigende feedback
Creatief. Hebben manier van leren goed in beeld. Elkaar goed afgetast. Goede link met literatuur. Kritieke feedback Doelgerichtheid. De eindcompetentie is niet duidelijk in beeld gebracht. Constructieve feedback Hoe sturen jullie elkaar concreet aan?
3
Ui-model van Korthagen
Betrokkenheid Identiteit Overtuigingen Bekwaamheden omgeving
4
Leeragenda versus leerdoelen
Leerdoelen per cyclus Korthagen
5
Link naar Flow (Csikszentmihalyi, 1999)
een uitdagende bezigheid die vaardigheden vereist, concentratie: afleidingen worden uit het bewustzijn geweerd, de bezigheid heeft een duidelijk doel, de bezigheid verschaft onmiddellijke feedback, handelen met een intense maar moeiteloze betrokkenheid, als je van de bezigheid geniet: gevoel van alles onder controle te hebben, verlies van het bewustzijn van het zelf, transformatie van de tijd, de optimale ervaring is zo aangenaam dat het een doel op zichzelf wordt.
6
Flow in ons team
7
Voeding & Flow Hermancake
Uit liefde voor leren, samen te leren in team.
8
Bronnen Csikszentmihalyi, M. (1999). Flow. Amsterdam, Nederland: uitgeverij Boom Csikszentmihalyi, M. & Hermanson, K. (1999). Intrinsic Motivation in Museums: Why want one does to learn? In: Hooper-Greenhill E. The Educational Role of the Museum; 146 – 160 Korthagen, F. & Vasalos, A. (2007). Kwaliteit van binnenuit als sleutel voor professionele ontwikkeling. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 28 (1),
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.